Gazdaság

Vigyázat, az elégedetlen vendég súghat a NAV-nak

fodrasz(210x140).jpg (fodrász, )
fodrasz(210x140).jpg (fodrász, )

A szolgáltatóknak még egy ok, hogy komolyan vegyék saját szlogenjüket, miszerint nekik fontos az ügyfél véleménye. A csalódott ügyfél ugyanis gyakrabban fordul az adóhatósághoz.

A Napi Gazdaságnak nyilatkozó Kis Péter András, az adóhatóság szóvivője arról számolt be, hogy az utóbbi időszakban nemegyszer a taxisokkal, a fodrászokkal és a magánorvosokkal kapcsolatban is tettek bejelentést a fogyasztók. Ők többnyire elégedetlen ügyfelek voltak.

Persze az állampolgári jelzések mellett a hatóság tapasztalatai is közrejátszottak abban, hogy a három foglalkozás, hivatás művelőire kiemelt figyelmet fordít mostanában a NAV.

Meglepő fordulat ellenőrzés után

A taxisok negyedénél találtak pl. valamilyen szabálytalanságot, legtöbbször a nyugtaadás maradt el. A szépészeti szolgáltatókat pedig sajátos ellenőrzés-sorozattal lepték meg. Bérelt lakásba hívták őket, vagyis házhoz kérték a fodrászt, kozmetikust, gyógyítót stb. Egyetlen eset sem volt, amely adózási szempontból rendben lett volna.

Az esetek közül Kis Péter András egyet emelt ki. Az ellenőrzött gyógyító személy már azon a napon módosította adóbevallását, amikor megjelent nála a NAV: az új dokumentumon a korábban feltüntetett, bevallott összeg huszonötszöröse szerepelt.

Ha bővebben is kíváncsi, kattintson!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik