A hatóság megállapította, hogy a TV Brands Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és megtévesztő reklámokat tett közzé a Reduline 36 termékével kapcsolatban. A TV Brands Kft. 2011 áprilisa és 2013 júniusa között a termékkel kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott.
Sérülékeny a fogyasztói kör
A többi között azt az üzenetet közvetítette a fogyasztóknak, hogy a termék alkalmazásával megerőltetés, diéta és testmozgás nélkül is le lehet fogyni.
A versenyhivatal döntése szerint a TV Brands Kft. egyebek mellett a terméket nem a termékkategóriára vonatkozó speciális szabályoknak megfelelően reklámozta, egyes kötelező tájékoztatási elemeket nem jelenített meg.
Súlyosító körülményként értékelte a versenyhatóság, hogy a jogsértő reklámok célcsoportja azon sérülékeny fogyasztói kör, akik testtömegükkel való elégedetlenségük révén az átlagosnál kiszolgáltatottabbak, könnyebben befolyásolhatóak. A GVH ugyanakkor enyhítő körülményként értékelte többek között, hogy a TV Brands Kft. a versenyfelügyeleti eljárás megindítását megelőzően megváltoztatta a kereskedelmi gyakorlatát.
Reklámköltség alapján számoltak
A GVH, figyelembe véve az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal tájékoztatását megállapította, hogy a Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott termék gyógyászati segédeszköznek is minősül, így a termék hirdetésére vonatkoznak az ágazati, további reklámozási előírásokat részletező törvény előírásai is.
A GVH Versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartások további folytatását, a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott.