A közlemény szerint “Magyarország fontos ország a Citi számára, ahol tovább folytatja vállalati és intézményi, illetve kkv-ügyfeleinek (kis- és középvállalkozások) kiszolgálását, mint ahogyan azt 1985 óta teszi”.
Az aktív értékesítés a legtöbb érintett lakossági üzlet esetében folyamatban van, megvalósulásuk a piaci körülmények, a felügyeleti és egyéb jóváhagyások függvénye. A stratégiai lépések várhatóan 2015 végéig nagyrészt lezárulnak. Ebben az időszakban változatlanul történik a lakossági ügyfelek kiszolgálása, a lakossági üzletág működése, beleértve a fiókokat és az irodákat.
A Citigroup a lépést azzal indokolja, hogy azokra a piacokra kíván összpontosítani, ahol a legnagyobb mérettel és növekedési potenciállal rendelkezik. Az új globális lakossági banki hálózatban 57 millió ügyfelet fognak kiszolgálni 24 országban, amelyek a Citi jelenlegi globális lakossági banki bevételeinek több mint 95 százalékát adják. A lépések egyúttal tovább egyszerűsítik a lakossági bank működését és javítják a teljesítményét – tették hozzá. A Citi vállalati és intézményi üzletága továbbra is 160 országban, illetve közigazgatási területen működik.
A stratégiai lépések a következő országokban működő lakossági üzleteket érintik: Costa Rica, Csehország, Egyiptom, El Salvador, Guam, Guatemala, Japán, Magyarország, Nicaragua, Panama és Peru, valamint a lakossági finanszírozási üzletág Koreában. A Citi tovább folytatja vállalati és intézményi ügyfeleinek kiszolgálását ezekben az országokban.