Ha van egy konkrét márka, amely a luxus szimbóluma, az alighanem az ékszerkereskedelemmel 1837 óta foglalkozó Tiffany’s. A cég olyan sikeresen azonosította be magát az igaz szerelem drága ajándékaival, hogy 177 év alatt sem ment tönkre. Most azonban bajban van, figyelmeztetést adott ki, hogy nem lesz annyi a profitja, mint a menedzsment eredetileg remélte.
Fotó: Europress / AFP
És nem csak erről a cégről van szó.
Keménykednek Kínában
A Bloomberg nemzetközi kiadócsoport kínai leányvállalatának például feleződött a profitja – mivel a különböző luxuscikkeket forgalmazó cégek drasztikusan megvágták a hirdetési büdzséiket.
Az LVMH – a világ legnagyobb luxuscsoportja – is a gyengélkedő ázsiai piacokkal magyarázta azt, hogy stagnált a profitja, és bevétele is mindössze 4 százalékkal nőtt a korábbi évek két számjegyű növekedése után.
Óvatosabbak az újgazdagok
A világ luxusgyártói az elmúlt évtizedekben ráálltak a fejlődő világ gyorsan gazdagodó felső-középosztályára. Kínában, Oroszországban, Brazíliában kaszáltak. Ám különböző okokból elkezdett lassulni az újgazdagok mohó tobzódása.
Oroszországban az Ukrajnába bevonulás miatti szankciók vették el a gazdagok kedvét a vásárlástól. Ennek keretében ugyanis utazási korlátozásokat vezettek be, és számos oligarchának a külföldi vagyonát is fenyegetik az intézkedések.
Kínában antikorrupciós kampányt indított a kormány, és ennek keretében a kormánytisztviselőknek adott drága ajándékok is tiltólistára kerültek.