Az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott “Nappy” játékkutyákat és a “Filly” királyi családot reklámfilmekkel, plakátokkal és internetes hirdetésekkel is népszerűsítették. A reklámokban megjelenő üzenetek a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.
A termékeket viszont nem átlátszó csomagolásban árulták, így a vásárlók nem tudhatták, hogy pontosan melyik darabot veszik meg, vagyis ugyanazt az árut többször is megvásárolhatták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták, akik életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a felhívás.
A GVH hasonló okból szabott ki büntetést az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. nyereményjátéka kapcsán is. A vállalkozás a játék népszerűsítése során a magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, amiért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin-előfizetést lehetett nyerni, és a beküldők között év végén egymillió forintot sorsoltak ki.
A GVH megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit úgy reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg.