Gazdaság

Játékkutyák miatt büntetett a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki.

Az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott “Nappy” játékkutyákat és a “Filly” királyi családot reklámfilmekkel, plakátokkal és internetes hirdetésekkel is népszerűsítették. A reklámokban megjelenő üzenetek a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.

A termékeket viszont nem átlátszó csomagolásban árulták, így a vásárlók nem tudhatták, hogy pontosan melyik darabot veszik meg, vagyis ugyanazt az árut többször is megvásárolhatták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták, akik életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a felhívás.

A GVH hasonló okból szabott ki büntetést az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. nyereményjátéka kapcsán is. A vállalkozás a játék népszerűsítése során a magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, amiért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin-előfizetést lehetett nyerni, és a beküldők között év végén egymillió forintot sorsoltak ki.

A GVH megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit úgy reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik