Belföld

Kétmillióra bírságolták a Taxi Plust

A GVH szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor Budapest legolcsóbb telefonos díjszabású szolgáltatásként hirdette magát.

Kétmillió forintra bírságolta a Taxi Plus Szolgáltató Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor taxi-szolgáltatását Budapest legolcsóbb telefonos díjszabású szolgáltatásként hirdette – közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.

Emellett a taxi-társaság a gépjárművekre ragasztható fényvisszaverő matricáin a fogyasztó számára nem érzékelhető módon tüntette fel a 150 forint/kilométeres viteldíj igénybevételének feltételeit, valamint valótlan üzenetet közvetített a kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételeiről.

A GVH megállapította, hogy a kedvezményes viteldíj csak törzsutas kártyával rendelkezőknek volt elérhető, míg a reklámok üzenete az volt, hogy a szolgáltatást telefonon megrendelők “akár” 150 forint/kilométeres tarifával is utazhatnak. A GVH gyakorlata szerint az “akár” kitétel használata abban az esetben jogszerű, ha az e szóval megjelenített ajánlat nem csak a fogyasztók szűk körében érvényesül.

A társaság az eljárás során nem tudta teljes körűen igazolni, hogy szolgáltatásának díja az érintett időszakban valamennyi Budapesten elérhető taxi-társaság telefonos tarifájával összehasonlítva a legolcsóbb díjszabású lett volna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik