1. Tartalom
Az első és legfontosabb az maga a weboldal tartalma. A cég profiljának megfelelő szöveges tartalom az, amit a keresők „látnak” az oldalból, ezért érdemes azt jól strukturálva, kellően szakmaian megfogalmazva, átgondolva elhelyezni az oldalainkon annak érdekében, hogy azokból a legtöbbet mutassuk a keresők számára. Az egyes szakmai szövegek mellé csatolt képeket is érdemes átneveznünk, ne kép1, kép2 fájlnevekkel dolgozzunk, illetve érdemes az úgynevezett ALT tag-ekre is figyelnünk, melyek nem mások, mint az általunk feltöltött képeknek a leírásai: ezekből leginkább ez az, amit a keresők látnak és ezekben a mezőkben található információk alapján irányítják hozzánk leendő vevőinket.
2. Relevancia
Fontos, hogy a weboldalunkon releváns információkat helyezzünk el. Az oda nem illő, sok esetben öncélú tartalmak azon felül, hogy torzíthatják a cégünkről a weboldalunk alapján alkotott képet, azon felül azt is eredményezhetik, hogy olyan kulcsszavakra jelenünk meg az egyes keresésekkor, melyek ugyan látogatót eredményeznek oldalunkon, de konverziót, azaz effektív ügyfelet aligha.
![Keresőoptimalizálási kisokos kkv-knak[x] 1](http://24.hu/app/uploads/2011/11/cikk11.jpg)
3. Meta tag-ek
Fontos, hogy valamennyi menüponthoz, illetve tartalmi egységhez, az azokhoz leginkább illő kulcsszavakat, illetve egy-kétmondatos rövid leírásokat vigyünk fel az erre alkalmas felületen. Az Office 365 webes szerkesztői felületén a tulajdonságok menüpontban erre valamennyi oldalon van lehetőségünk.
4. Linkek
Fontos, hogy miután elkészítettük weboldalunkat, úgy a megfelelő linkgyűjtő oldalakra annak elérhetőségét küldjük el. Elsőként érdemes a lap.hu oldalakon böngészni a cégünkre jellemző témákban és elküldeni az egyes oldaltulajdonosoknak a weboldalunk címét annak érdekében, hogy a ránk mutató linkek számát növeljük, és ezzel előrébb kerüljünk a keresők találati listájában.
![Keresőoptimalizálási kisokos kkv-knak[x] 2](http://24.hu/app/uploads/2011/11/cikk21.jpg)
5. Friss információk
„Egy weboldal sosincs kész” – tartják sokan, és nem véletlenül. A céges weboldalunk elkészítését követően legalább annyira fontos annak karbantartása, mint maga a létrehozás: az egyes cégünkre jellemző információk frissítése, hírek feltöltése egyrészről dinamikusabb megjelenést kölcsönöz, másrészről pedig hozzáadott értéket jelenthet a látogatók részére. Emellett minél több aktuális és releváns tartalmat helyezünk el oldalunkra, azt annál jobban díjazza a kereső, mely újabb potenciális vevőkhöz juttathat bennünket, marketing költségek nélkül.
