Az egyik csoport ötéves idõtávban tervez, szerintük nem csökkenteni, hanem növelni kell a Malév méretét. Harmincgépes flottabõvítésen és teljesen új desztinációk menetrendbe vételén gondolkodnak.
Ez épp az ellenkezõje annak az elképzelésnek, amelyet a Malév volt vezérigazgatója, Martin Gauss két másik szakemberrel együtt felvázolt. Õk mindössze tizenkét gépbõl és négyszáz fõbõl álló „mini-Malév” projekten dolgoznak.
Mint ismert, a Malév tõkerendezésérõl legutóbb két lépésben, júliusban és augusztusban döntött a társaság közgyûlése: elsõ körben 4,5, a második ütemben pedig 18,5 milliárd forintos tõkeemelésrõl határoztak – emlékeztet a lap.
Mint korábban a Napi Gazdaság információi alapján megírtuk, akár néhány napon belül tiltott támogatásnak minõsítheti az Európai Unió a Malév állami feltõkésítését. Ez a légitársaság végét is jelentheti. Az állami támogatás visszafizetésére a napi likviditási gondokkal küzdõ cég nyilvánvalóan képtelen lenne.