Gazdaság

Ötmilliós bírságot kapott az MKB Bank

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ötmillió forintra bírságolta az MKB Bankot, amiért a bank ügyfélszolgálata reklamációs díjat helyezett kilátásba egy ügyfélnek.

A PSZÁF szerint a bank ezzel megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

A közlemény szerint az ügyféllel a pénzügyi szervezet telefonos ügyfélszolgálata előzetesen azt közölte: szolgáltatásával kapcsolatban nem ajánlott panaszt tennie, mivel azt nagy valószínűséggel elutasítják, ráadásul az ügyfélnek 12 ezer forint reklamációs díjat kell fizetnie. Az ügyfél ezért nem adott be írásbeli panaszt a pénzügyi szervezethez, de beadvánnyal fordult a PSZÁF-hoz.

Az MKB Bank Zrt. súlyosan jogsértően járt el, hiszen a fogyasztó panasztételi jogát, s a pénzügyi szervezet panaszkezelési kötelezettségeit törvény írja elő – hangsúlyozza a felügyelet.

E szerint a pénzügyi intézménynek biztosítani kell, hogy az ügyfelek panaszaikat szóban, személyesen, telefonon, vagy írásban, személyesen vagy más által átadott irattal, postán, faxon, elektronikus levélben közölhessék. A panaszokat megkülönböztetés nélkül, egyenlően, egységes eljárás keretében és azonos szabályok szerint kell kezelni.

A panaszkezelést a pénzügyi szervezetnek ingyenesen kell biztosítania az ügyfeleknek. Az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó reklamáció, vagy panasz alapvető fogyasztói jog, amelyet sem korlátozni, sem díjjal terhelni nem lehet – hívta fel a felügyelet figyelmet.

A felügyelet eljárása során megállapította: a reklamációs díjra való utalással a bank megtévesztette a fogyasztót az ingyenesen gyakorolható panasztételi jogáról, s így az ügyfelet panasztételhez való jogában korlátozhatta.

A bank megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény azon rendelkezését is, amely tilalmazza a fogyasztókkal szembeni agresszív gyakorlatot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik