A főpolgármestert a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében tartott sajtótájékoztatóján Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterrel folytatott előző napi tárgyalásáról kérdezték. Tarlós István közölte: négy alternatíva merült fel a BKV átalakításával kapcsolatban, de a végső álláspontot Orbán Viktor miniszterelnökkel és Fellegi Tamás miniszterrel közösen alakítják ki.
Szeretné – mondta a főpolgármester -, ha az állam a Budapesti Közlekedési Központba szállna be tulajdonosként, hogy együtt számolják fel a cég hihetetlen magas adósságállományát, legalább a közvetlen banki adósságot.
Hozzátette: az ő elképzelése az, hogy a BKV-t szétválasztják, amire – mint mondta – már volt példa korábban.
Elképzelése szerint lenne egy külön autóbuszos cég, a kötöttpályás üzem pedig a megmaradt BKV keretén belül működne. Mint mondta, ez azért lenne fontos, mert a BKV buszparkja “tökéletesen elhasználódott”, a buszok átlagéletkora 17 év, de vannak 22 éves, máig forgalomban lévő járművek is.
A buszközlekedés egy részét tanácsosnak tűnik kiszervezni a BKV keretei közül, mert akkor nem kell rövid idő alatt 1100 buszt megvenni, és a sok százmilliós belső adósságállomány egy részének ledolgozását több évre el lehet húzni – mondta Tarlós István.