Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke azt mondta, a BKV-nál dolgozó összes szellemi létszám 2224 fő, de ebből azok, akik adminisztrációt végeznek, alig ezren vannak.
Szellemi munkásként vannak beosztva a jegypénztárosok, diszpécserek, művezetők, üzemvezetők és anyagellátással foglalkozók is; a menetrendkészítők és a bérelszámolók is ugyanebbe a kategóriába sorolhatók – mondta Gulyás Attila. Ők nem mind a BKV székházában dolgoznak, hanem a közlekedési cég telephelyein, buszgarázsaiban is.
Hangsúlyozta, 2006-hoz képest így is nyolcszázzal kevesebb munkavállaló dolgozik a BKV-nál, közülük mintegy háromszázan szellemi dolgozók voltak. Úgy vélte, a BKV mostani rossz szerkezeti struktúrájáról át kell térni a divizionális szerkezetre, mert ezzel költséghatékonyabbá válhat a társaság.
Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke azt hangsúlyozta, hogy tévesek azok az adatok, amelyek 3200 buszvezetőről, illetve alkalmazottról szólnak. Hozzátette: a BKV-nál összesen 4500 járművezető dolgozik.
Ajánlott cikk: