Gazdaság

Válságállóbbak a női vállalkozások

Egyre több nő indít vállalkozást, de csak minden tízedik jár élen tudatosságban, innovációban és modern eszközök használatában.

A női kisvállalkozásoknak mindössze negyede készít üzleti tervet, és csak 28 százalékuknak van levédett márkanevük és logójuk. Emellett 78 százalékuknak nincs honlapjuk és idegenkednek az online tanácsadástól is.

Ugyanakkor több női, mint férfitulajdonú vállalkozás éli túl a kritikusnak tartott három és fél évet – derül ki a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány és a Budapest Bank közös felméréséből.

Horváth Anna, az Alapítvány projektvezetője ezt azzal magyarázza, hogy a nők kitartóbbak és kockázatkerülőbbek, így vállalkozásaik ugyan nem nőnek olyan nagyra, de biztosabban élik túl a nehezebb időszakokat. Fejlődésre egyébként a tervezés, a pénzügyi ismeretek és a tapasztalatcsere terén van szükségük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik