A hivatalos statisztikák szerint az eltűnt kofferek mintegy felét (52 százalék) rossz gépre tették fel a repülőtéren, 16 százalékuk pedig nem időben érkezett meg a célállomásra, mivel fel sem kerültek a repülőre. További problémák voltak még a hibás címkézések, a rossz poggyászkezelés a célállomáson.
A csomagok túlnyomó többsége egyébként 48 órán belül előkerült, és visszajuttatták tulajdonosának. Mindössze a feladott csomagok 3,4 százaléka – mintegy 850 ezer darab koffer és táska – tűnt el véglegesen. A szakemberek szerint egyébként 2008-hoz képest jelentős a javulás, mert tavaly csaknem negyedével kevesebb poggyász tűnt el.
Többen arra hívták fel a figyelmet, hogy a válság miatt csökkent az utasok száma is, ám a repülővel utazók mindössze 2,9 százalékkal voltak kevesebben tavaly, mint 2008-ban.
Az ágazat szerint a jobb poggyászkezelő rendszerek, valamint a spórolásnak köszönhető a kedvezőbb eredmény, mert az utasok közül egyre többen nem is adnak fel csomagot, vagy kevesebbet, hogy ne kelljen külön díjat fizetniük a kofferekért.