Gazdaság

Támad a ringle

Megújult formátumban támasztanák fel a kislemezeket a nagy zeneműkiadók.

Miként lehetne a nyaralásból visszatért, a napszúrástól és a strandzsivajtól még kissé kába fogyasztót ismét vásárlásra ösztökélni? Ez minden kereskedő számára fogós kérdés az ősz folyamán. A világ nagy hanglemezkiadói sincsenek ezzel másként. Az idei ősz nagy áttörését a zene multik a ringle piacra dobásától várják.

A dolog lényege annyi, hogy egy CD-re kiírnak egy új slágert, egy régit, meg esetleg egy remixet, valamint ráadásként egy mobiltelefonra tölthető csengőhang verziót is. Innen jön a ringle kifejezés is: a single (kislemez) és a ringtone (csengőhang) szavakat mixelték össze a marketingmenedzserek.

A zeneipar az új ötlettel több legyet is ütne egy csapásra. Egyrészt feltámasztanák a nagyközönség által már szinte elfeledett kislemezt, valamint kifognák a szelet a slágereket csengőhanggá konvertáló – jogdíjat persze nem fizető – vállalkozások vitorláiból, s a nagy kiadók is beszállnának a jövedelmező, ám általuk eddig nem nagyon kiaknázott piacra.

A Sony BMG Music Entertainment – a ringle-t kitaláló cég – és a Universal Music Group lesznek az elsők, amelyek a dobozos csengőhangot piacra dobják. Előbbi október-novemberben 50 különböző slágerrel nyit, míg a Universal 10 koronggal indít a versenyben.

A kiadók túl nagy profitra nem számítanak ugyan az új ötlettől, viszont bíznak benne: a CD-n lévő csengőhang link nyomán a fogyasztók rászoknak arra, hogy felkeressék a kiadók honlapjait. Ez értékes marketingzsákmány lenne a multiknak.

Az előzetes becslések szerint egy ringle 6-7 dolláros áron kerül majd kiskereskedelmi forgalomba, míg a nagykereskedelmi ár 4 dollár körül lesz. Hatdolláros kiskereskedelmi ár esetén iparági becslések szerint a termék árrése 31 százalék lesz, s ezzel elmarad majd a teljes albumokat tartalmazó CD lemezek 35 százalékos árrésétől.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik