HIRDETÉS
Gazdaság

Közvetlen kapcsolás

Személyes odafigyelés a dolgozókra, egyenlő bánásmód s a belső karrierlehetőségek emelték az első helyre a vezető hazai mobilszolgáltatót.

Mivel tudna a cég segíteni? – kérdezte Jurák Andrea főnöke, amikor megtudta, hogy az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatárs bekerült a magyar vívóválogatottba. A mozgássérült fiatal lány őszintén válaszolt, amikor azt a számítógéppel programozható térdízületet nevezte meg, amely több millió forintba kerül, és a társadalombiztosítás egyelőre nem támogatja. Andrea csaknem fél évvel e beszélgetés után, karácsony előtt tudta meg, hogy a T-Mobile egy alapítvány támogatása mellett a szükséges összegnek csaknem a felét átvállalta. „Ezzel nem csak sportolói pályafutásomat támogatták, hanem az életminőségemben is óriási ugráshoz segítettek” – mondja. Az élsportoló az athéni paralimpiáról két csapat-ezüstéremmel és értékes egyéni helyezésekkel tért haza, kollégái legnagyobb büszkeségére. „Igaz, az én esetem egyedi, de a cég másokra is hasonlóan, személyre szólóan odafigyel” – véli Jurák Andrea. „Arra törekszünk, hogy a juttatásoknál mindig legyen személyes többlet is” – mondja Sugár András vezérigazgató. A saját fitneszterem például a céghez jobban kötődő kényelmesebb lehetőség, mint egy kifizetett fitneszbérlet.

SUGÁR ANDRÁS

55 éves, villamosmérnöki diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetemen szerezte. Az Elektro-mechanikai Vállalat fejlesztőmérnökeként dolgozott 1974-ig, majd a Külkereskedelmi Minisztérium alkalmazottja, 1985-ig a New York-i kereskedelmi kirendeltségen kereskedelmi tanácsoshelyettes.
Az Intercooperation Rt. és a Transelektro Rt. különböző vezetői posztjai után 1991 és 1993 között a Westel Rádiótelefon Kft. vezérigazgatója, 1993 óta a Westel 900 Rt., a Westel Mobil Rt., majd a 2004. május 3-tól T-Mobile Magyarország Rt. nevet felvevő társaság vezérigazgatója.

CSALÁDIAS HANGULAT. „Ebben az iparágban a technológiai háttér a társaságoknál nagyon hasonló, szinte ugyanaz, amibe tényleg az alkalmazottak lehelnek életet” – állítja a vezérigazgató. A céget a kezdetektől fogva vezető menedzser arra az alapelvre építi módszereit, hogy ideális esetben a „vízióval” minden dolgozó érzelmileg is azonosul. „Ti vagytok a szemem, a szívem és a fülem” – szokta mondani például a pszichikailag egyik legnehezebbnek tartott terület, az ügyfélszolgálat munkatársainak. „A dolgozók elégedettségét növelő, tankönyvekben is leírt fogásokat csak úgy lehet hitelesen végrehajtani, ha a vezetők példát mutatnak és annak megfelelően élnek, amit mondanak” – mondja Sugár. Amikor például a T-Mobile (akkori nevén Westel) az „öltönyös-nyakkendős” réteg meghódítása után fokozatosan nyitott a „farmernadrágos-fiatalos” előfizetők felé, erre a finom váltásra az alkalmazottakat is rá kellett hangolni. „Ha az eladóink mosoly és fiatalos lendület helyett lehorgasztott fejjel várják a célközönséget, a lépés nem sikerülhetett volna” – ad példát Sugár András.

Az alkalmazottak egyébként a munka keménységét elismerve, ám valóban mosolyogva válaszoltak a Figyelő kérdéseire. Mindegyikük kiemelte, hogy a T-Mobile-nál baráti, családias a hangulat, annak ellenére, hogy természetesen lehetetlen az 1800 fős vállalat minden tagját személyesen ismerni. „A cég rendkívül lojális hozzánk” – szűri le általános tapasztalatait például Szőke Péter ügyfélkapcsolati képviselő. Ez abból is látszik, hogy a dolgozók véleménye szerint a családi és sportnapok, vagy az év végi ünnepségek a munkatársakért vannak. „Sosem láttam azt, hogy a vezető beosztásúak igyekeztek volna felhasználni az alkalmat saját maguk előtérbe helyezésére” – erősíti meg Dávid Katalin emberi erőforrás szakértő. Hasonlóan egyértelmű, hogy például az irodai számítógépek cseréjénél a régi PC-k kedvezményes megvásárlási lehetőségével a vezetés nem élhet.

A megkérdezett dolgozók többnyire a T-Mobile berkein belül képzelik el karrierjüket. „Van előrelépési lehetőség, a megüresedő helyeket a belső vállalati hálózaton keresztül pályáztatják, és a munkatársak gyakran feljebb lépnek a ranglétrán” – mondja Szőke Péter. „Debrecenben kezdtem ügyfélszolgálatosként, majd mentor, később oktató lettem, most pedig a budapesti központ emberi erőforrás osztályán kaptam lehetőséget” – avat be eddigi céges karrierjébe Dávid Katalin.

CÉGES KARRIER. Sugár András szerint az alkalmazottak önmegvalósítási lehetőségeinek biztosítása kulcsfontosságú. „A vállalati intraneten működő dolgozói ötletládába érkezett javaslatokkal érdemben foglalkozunk, ezek a kezdeményezések állandó mozgásban tartják a vezetést” – mondja. A cég menedzserei sokszor azt a feladatot kapják, hogy üljenek be az egyes projekteket összefogó csapatokba, de nem irányítóként, hanem tanácsadóként. „A megbeszéléseken mindig egyenlően kezelnek minden résztvevőt, a hierarchiában betöltött pozíciók éreztetése nem jellemző” – erősíti meg Dávid Katalin. Szerinte szó sincs arról, hogy a T-Mobile-t szoros gyeplőn tartaná a cég vezetése, éppen abból származik előnye a társaságnak, hogy vezetői valóban odafigyelnek az alkalmazottakra, a hierarchiában betöltött szerepüktől függetlenül.

Ajánlott videó

0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
Olvasói sztorik