Gazdaság

Renault koncepcióautó – Derűbuborék

Renault koncepcióautó – Derűbuborék 1Az Ellypse “egy buboréknyi derűlátás az autók világában”- jellemezte Patrick le Quément, a Renault ipari formatervezési igazgatója a cég legfiatalabb koncepcióautóját.#<# A furcsa formájú, kicsiny - mindössze 3,9 méter hosszú - francia ránézésre valóban úttörőnek, legalább is különcnek számít azzal, hogy külseje nem agresszív. Egyszerű és derűs. Az autó szándékosan "minimalista" belseje is inkább mókás, megnyugtató hangulatot áraszt. A tervezők szándéka szerint a kocsi harmonikus kapcsolatban áll környezetével, könynyen szétszerelhető, újrahasznosítható, dízelmotorja pedig a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátású. Az Ellypse átlátszó tetejének teljes hosszán napelemek helyezkednek el. Míg az autó bal oldalán az ajtók a hagyományos módon nyílnak, a jobb oldalon a két irányban nyíló hátsó ajtó könnyíti meg a beszállást. A belső teret a hosszú, átlátszó tető és az autó hatalmas üvegfelülete fénnyel árasztja el. A műszerfal vonala a padlón folytatódik, és mintegy lágy hullámként veszi hátára a négy ülést. Az Ellypse “intelligens ülései” egy gombnyomásra “menet” pozícióból “pihenés” pozícióba állíthatók, néhány másodperc alatt az autó padlójához simulnak. Az egyszerű, letisztult formájú műszerfal két – középen elhelyezett – képernyője áttekintést ad az autó fontosabb adatairól. Az egyik a sofőrt látja el a vezetéssel kapcsolatos információkkal, a másik az utasoknak nyújt tájékoztatást. Ez utóbbi képernyő elrejthető.Renault koncepcióautó – Derűbuborék 2

A műszerfal aljába épített, szintén elrejthető, többfunkciós központi vezérlőről könnyen kezelhető a legtöbb fedélzeti funkció: klímaberendezés, rádió, GPS navigációs rendszer – valós idejű közlekedési információkkal -, személyre szóló címjegyzék, karbantartási és fedélzeti füzet megtekintése, karbantartási tanácsok.

Az öko-Renault erőforrása is illeszkedik a természetbarát koncepcióhoz: az Ellypse innovatív, 16 szelepes, mindössze 1200 köbcentiméteres turbódízel motorja 100 lóerős (72 kilowattos) és 200 Newtonméter nyomatékot fejt ki.

A levegőminőség megőrzése érdekében a négyutas katalizátor egyidejűleg a szén-monoxid, a nitrogén-monoxid, az el nem égett szénhidrogének részecskéit is “feldolgozza”. A fedélzeti diagnosztika nemcsak figyelmezteti a sofőrt, ha a környezetszennyezési értékek romlanak, hanem folyamatosan elemzi is a kibocsátott folyadékok és gázok fizikai és vegyi összetételét, és szükség esetén üzenetet küld.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik