Gazdaság

A Corolla-család – Irány Európa!

A Corolla-család – Irány Európa! 1Kevesen tudják, hogy a Toyota alsó-középkategóriás sikersorozata, a Corolla már 1966-ban elindult világhódító útjára, s az azóta eltelt 35 év alatt nyolc generáció és 29 millió darab készült e típusból. A Corollákat 15 országban gyártják. Nagy fába vágta tehát a japán csoport vezetése a fejszéjét, amikor a 2002-ben piacra lépő, már teljesen európai ízlés szerint megálmodott kilencedik Corolla-generációval túl akar tenni az eddigieken. A Toyota 2005-re 5 százalékos piaci részesedést tervez elérni Európában, s ebben fontos szerepet szánnak az új Corolláknak, amelyekből évi 200 ezer darabos eladást céloznak meg. Hogy miért is a megkülönböztetett figyelem Európának, annak magyarázata a Yaris diadalútja, amely bebizonyította, hogy ami tetszik az igényes európai kuncsaftnak, az “kasszasikert” hoz Amerikában és Japánban is. Ezért tervezték az új Corollákat a dél-franciaországi európai design-központban. A francia formatervezők radikálisan szakítottak a múlttal. Az új Corollák már külsejükben is azt az új évezred Toyota arculatát sugározzák, amely a Yarisban, a 2000. év autójában öltött testet. A többes szám nem tévedés, mert az új Corolla-család már az indulásnál is népes, öttagú. Ez az öt karosszériaforma fedi ugyanis le a piac 84 százalékát. Egyszerre jelenik meg a csapott hátú 3, illetve 5 ajtós, a 4 ajtós szedán, a kombi Wagon és az egyterű Verso, sőt, még a 192 lóerős T Sport változat is.

A formai gazdagsággal szinkronban van a belső is. Külön fejlesztő csoport dolgozott az “érzékelhető minőségen”: a műszerfal, a tapintható anyagok kiválasztásán, kifejlesztésén. Ami pedig az “erőviszonyokat” illeti, általában négy különböző motorral készülnek a Corollák. A választék háromféle, négyhengeres, változó szelepvezérlésű benzinesből – kezdve az 1,4-estől (97 lóerő) az 1,6-oson (135 lóerő) át az 1,8 literesig (192 lóerő) -, továbbá a 90 lóerős turbó-dízelből áll. A Corollák végsebessége még a dízel változatoknál is több mint 180 kilométer óránként, de a legfürgébb a T Sport, amely akár 225 kilométer/órás száguldásra is képes.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik