Bár vége van a forróságnak, a vénasszonyok inyara még ígér kellemes perceket. A napimádó autósok ilyenkor lehajtják a kabriótetőt. Persze például a tüzes Floridában szinte állandó szezonja van az óriási nyitott cirkálóknak, amelyek népszerűségét sok patinás és nem kimondottan dél-európai gyártó is megirigyelte. A Mercedestől ez természetes, hiszen évtizedek óta gyárt sportos, ám a luxus terén semmilyen kompromisszumot nem ismerő két- és négyüléses nyitottakat. Meglepőbb azonban, hogy a skandináv-hűs Volvo is kirukkolt már efféle tetőtlen változatokkal a tüzes vérű, módosabb vevők megnyerésért.
A Mercedes fő oszlopa, legnépszerűbb típusa az “E” család, hiszen az Európai Unión belüli piaci részesedése a felsőközép-kategóriában 23 százalék. Az E osztályból is – a csomagtartó-fedelének ívéről “púposnak” csúfolt, kockalámpás modell után – immár a második generációját készíti a nagy múltú gyár. Eddig a négy évvel ezelőtti piaci bevezetése óta mintegy egymillió darabot gyártott belőle. A kerek lámpás második E kerek lámpáival – a márka történetében egyébként nem először – iskolát teremtett. Az évtizedekkel ezelőtti kor divatját idéző “karikás szemek” olyan markáns egyéniséget kölcsönöztek a csillagos autónak, amin nem is változtattak az idén végrehajtott kozmetikázással sem. Ennek az E osztálynak az éke a tavaly Genfben bemutatott CLK Cabrio, ami a Mercedes egyik legsikeresebb autója, persze a módosabb, nyugat-európai, észak-amerikai piacokon. Frissítése jövőre várható. Kényelmére jellemző, hogy az első ülést elektromotor dönti előre a hátul ülők beszállását segítve, tetejét pedig, csakúgy mint a konkurens Volvóét, szintén gombnyomásra csukhatjuk, nyithatjuk, a multifunkciós kormány pedig már szériatartozék.
A Volvo-család három évvel ezelőtti nagy megújulása után már nem a korábbi 850-est követő 70-es sorozat lett a zászlós hajó, hanem a gömbölyű 80-as. Azért a változatlanul népszerű 70-est is megszépítette, kicsit legömbölyítette a formaváltás. E sorozat legcsábítóbbja kétség kívül a Peter Horbury designer-csapatának keze nyomát viselő rétegmodell: az 1996-os születésű, igényes, nyitott C70 lett. A Volvo vadonatúj széllelbéleltje (amit egyébként csak jövőre kezdenek árusítani Magyarországon) nagyon gazdag alapfelszereléssel kényezteti az utasát. A szoká-sos kabrióbetegség is messze elkerülte: elől-hátul még a hosszú lábúaknak is kényelmes. A lenyitható, a csomagteret apasztó tető miatt ez a modell sem lesz a pakolás bajnoka. Persze nem is erre született. A csapadékos, télen hideg magyar klímán nem vár túl nagy forgalmat ebből a Volvóból az importőr, nem valószínű tehát, hogy a kupé tíz darabos éves teljesítményét felülmúlja. Ebben persze az árnak is szerepe lehet, hiszen becslésünk szerint alig ha lesz olcsóbb 14 millió forintnál.
Hogy melyik a jobb a két napfényes álomautó közül, annak eldöntésére legutóbb a német Auto Motor und Sport vállalkozott és a Mercedesnek adta a magasabb pontszámot. Teljes körű kiegyensúlyozottsága, remek menettulajdonságai, jó kezelhetősége és kényelme kiváló kabrióvá teszi a Mercedest az értékelés szerint. Az egyetlen kritika a kocsi árát érte. A tekintélyt parancsoló megjelenésű Volvo finom “soft” turbómotorja elismerésre méltóan egyenletesen adja le a teljesítményt. A kocsi karosszériájának merevsége elmarad a konkurenstől, és a magas fogyasztását, szerinte mogorva kormányát sem vette jó néven a szaklap. –