Gazdaság

LE MANS – Maradékelvű győzelem

Az olasz Pierluigi Martini vezette BMW ért át elsőként a célvonalon a múlt hét végén megrendezett 24 órás Le Mans-i autóversenyen. A nézők és a résztvevők számára azonban minden bizonnyal nem ez marad a legemlékezetesebb pillanat, hanem az amikor a brit Peter Drumbeck ezüstszínű Mercedese mint egy száraz falevél emelkedett fel az útról, hogy azután öt szaltót követően a védőkorlát túloldalán a fák között landoljon. Csodával határos módon a vezető kisebb sérülésekkel megúszta a balesetet. A Mercedesnek egyébként is balszerencsét hozott az idei futam, egyik autóját ugyanis már a bemelegítésnél falnak vezette az ausztrál Mark Webber. A verseny így a BMW és a Toyota párharcát hozta, ám ez utóbbit képviselő piros csodák közül kettő ugyancsak karambolozott, így a hajnali órákban a konvoj élén két BMW hajtott, mögöttük támadott három a japán pilóta által felváltva vezetett Toyota. A verseny huszadik órájában az addig vezető BMW, amelynek volánja éppen akkor a finn Lehto kezében volt, a szalagkorlátnak ütközött, és ezzel a bajor márka másik autója vette át a vezetést, volánja mögött Martini mellett a német Joachim Winkelhockkal és a francia Yannick Dalmas-val, s 367 kört megtéve ők nyerték az idei 24 órás száguldást. A trió francia tagja így már negyedszer állhatott a dobogó legfelső fokára Le Mans-ban: 1992-ben a Peugeot, 1994-ben a Porsche, 1995-ben a McLaren színeiben győzedelmeskedett. A BMW viszont első ízben diadalmaskodott e nagy presztízsű derbin.

A Toyota végül második lett, mögöttük a harmadik és negyedik helyre a győztestől öt körre lemaradva két Audi futott be.

Az első 24 órás futamot 1923-ban rendezték meg, az idei a 67. volt a sorban. A hét végén előzetes adatok szerint legalább 200 ezren szántak fejenként mintegy 1000 francia frankot arra, hogy megnézzék a 24 órás embert próbáló rivalizálást. A Le Mans-i pálya csak az utóbbi időben kezd gazdaságossá válni. A rendezők 1995-ben még 6,5 millió frankos veszteséggel szembesültek, fokozatos javulás után az elmúlt esztendő 5 milliós nyereséget hozott, miközben a futam összköltsége 96 millió frankra rúgott. Az összbevétel felét jelentették a jegyárak, negyedét a szponzorok és a hirdetők adták össze, és a fennmaradó részt a televíziós jogok értékesítése jelentette. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik