Bejártuk a mediterrán Ausztriát

Utunk utolsó előtti állomása a Gyepűfüzes közelében található Csaterberg, amelyet leginkább úgy jellemezhetnénk: a mediterrán Ausztria. Burgenlandi bringakaland 8. rész.

Utunk elején még az esőre, utunk végén pedig leginkább a napsütésre panaszkodhattunk. Már kicsit le is égtünk, mikor vasárnap reggel elindultunk Rohoncból (Rechnitz) hosszú, közel 50 kilométeres bringautunkra a Csatár-hegyekig (Tschaterberg), majd vissza.

Tipp!

A Rohoncból Gyepűfüzesig vezető kerékpárút a B57-es. Mi Rohoncban a Reisbüro Zeiglernél béreltünk biciklit, a családi vállalkozásban a kiszolgálás szívélyes. A kölcsönzőben elektromos kerékpár is bérelhető, a nyári melegben kapóra jöhet az emelkedőkön a rásegítés.

Az út változatos, dimbes-dombos tájakon vezet át, hol erdők, hol szőlőtőkék, hol mezők között haladtunk keresztül. Az esős-szeles május után a 25 Celsius-fokos június eleje szinte kánikulának hatott, még szerencse, hogy út közben több településen is van lehetőség a pihenésre. Mi a pözsönyi (Badersdorf) Aloisia’ Mehlspeisstuben cukrászdában álltunk meg, a hely leginkább az esküvői süteményekről híres, mi a hőség miatt viszont inkább a fagylaltot választottuk. Nem csalódtunk.

Fotó: A szerző felvétele

A környéken tekerve az fogalmazódott meg bennem, hogy a mediterrán Ausztriában, de minimum az osztrák Balaton-felvidéken járunk.

A völgyekben fekvő kis városok, a lankákon kanyargó szőlősorok, a domboldalakba kialakított pincék, a rózsás lugasok egészen különleges hangulatot sugároznak.

Igyekeztünk a kerékpárutat követni, de itt-ott egyszerűen nem tudtuk megállni, hogy ne térjünk le: hol egy jó kilátóhely, hol égy régi pince terelt le minket az útról –még szerencse, hogy a helyiek segítőkészek, ha az elvesztett út kereséséről van szó).

A legszebb látvány Németlövő-Csejke (Deutsch-Schützen-Eisenberg) dombjairól nyílik (például a Weinblick Aussichtsplattform kilátóhelyről), a környéken több pince is található, ahol az ember hosszan elidőzhet egy pohár mellett.

A mediterrán hangulat leginkább a Gyepűfüzes és Csejke közti Csatár dombjainak környékén csúcsosodik ki. Itt húzódik a Csaterberg pincesora, ahol több mint száz éves építményeket is szép számmal találni.

Tipp!

A Csaterberg felé vezető utunkon a Németlövő-Csejke határában található Wachter Wiesler Ratschenben ebédeltünk. A szőlőföldek és gyümölcsösök közt fekvő elegáns étteremből remek a kilátás.

Hosszú utunk végén fáradtan tértünk vissza Rohoncba. Sok időnk nem volt pihenni, leadtuk kerékpárjainkat, és indultunk is tovább burgenlandi utunk utolsó állomásához: a lékai (Lockenhaus) várhoz, a magyar Dracula, azaz Báthory Erzsébet egyik kedvelt kastélyához.

Fotó: A szerző felvétele

Burgenlandi bringakaland – tekerj velünk Burgenlandon át!

A „drótszamáron” közlekedőket 2500 km-nyi kerékpár-úthálózat várja a kedélyes családi túrától egészen az erőtpróbáló hegyikerékpár-pályákig. GYERE, JÓ LESZ! A cikk a burgenland.info támogatásával készült.