Az európai történelem minden korszaka bővelkedik bizarr, vagy legalább fura fejezetekben – legutóbb az arcukra textilpöttyöket és formákat ragasztó francia nőket mutattuk be, és már azt hittük, hogy ennél már semmi nem lehet rosszabb. Óriásit tévedtünk, hiszen a velencei elit hölgytagjainak miniatűr gólyalábai ennél klasszisokkal feleslegesebbnek tűnnek.
Az egykori Velencei Köztársaság központja, a száztizennyolc szigetből álló Velence mindig is élen járt az európai divat legfurcsább hullámainak diktálásában, a XVI.-XVII. században viszont minden kétséget kizáróan sikerült túltolni a biciklit:
A nők egy idő után azonban nem csak ilyen esetben húzták fel a chopine-t, sőt, egyre magasabb, akár harminc centiméteres, elefántlábszerű oszlopokat biggyesztettek a lábbelik talpára, hogy ezzel is egyértelmű jelét adhassák magas társadalmi rangjuknak.
A művészettörténet rengeteg tökéletes példát ismer a jelenség bemutatására, de az illusztrációhoz ezek közül is egy kiemelkedően bizarr darabot választottunk: Fernando Bertelli 1563-ban született metszetét, melynek fő alakja bizony felhajtható szoknyával büszkélkedhet, hogy mindenki jól szemügyre vehesse a fura cipőt:
És ha mindez még nem lett volna elég:
Ezek után egyetlen ferde tekintetet sem fogunk vetni a XXI. század irreálisan magas sarkú női cipőire.