Az alkoholporok új márkáját engedélyezték az Egyesült Államokban. Az italba keverhető vagy ételre szórható “alkopor” ősszel lesz kapható.
A Palcohol márkájú por hét változatát hagyta jóvá az alkohol és a dohány adójával és kereskedelmével foglakozó amerikai hatóság (TTB). A változatok között Cosmopolitan- és a Margarita-ízű por is szerepelt – tudósított a The Daily Telegraph online kiadása.
A gyártó a termékkel a folyékony alkohol folyamatosan emelkedő árára kíván megoldást nyújtani: koncerten, sporteseményen nem kell megvenni az adóval és borravalóval együtt méregdrága italt, hanem elég bevinni a port, elkeverni, és töredékáron ugyanolyan jót inni – olvasható a honlapjukon.
Fűszernek sem utolsó?
A port ételekre is lehet szórni, a gyártó a grillszendvicsre rumízűt, salátára Cosmopolitant, a reggeli főtt tojásra vodkaízűt ajánl, természetesen csak a készételre, mert főzés közben az alkohol elpárologna, ezzel pedig “célját vesztené” a merész fűszerezés.
A Palcohol azonban törölte honlapjáról a fenti két ajánlást, és azzal mentegetőzött, hogy nem a végleges szöveg került ki az oldalra. Arra kérte az esetleges korábbi látogatókat, dobják ki, amit az előző változatról kinyomtattak. Terméküket csak alkohol eladására jogosult helyeken fogják árusítani, és remélik, felelős és törvényes módon fogyasztják majd a vásárlók – olvasható a weboldalon.
Nem is új?
Daniel Christopherson szabadalmi jogász egy italokról szóló blogban arra hívta fel a figyelmet, hogy az alkoholpor nem új ötlet, hasonló termékeket árulnak már Németországban és Japánban, de az Egyesült Államokban is forgalmaznak ilyesmit.
Az alkohol az egyik legjobb üzlet a világon. Akadnak tudósok, akik szerint a pia nemhogy káros, kimondottan jót tesz az egészségnek. Vannak már kísérletek olyan alkoholra is, amely nem okoz másnaposságot.