A vizsgálat szerint a gyártók olyan kijelentéseit vizsgálták, amelyek arra vonatkoznak, hogy az egyes termékek milyen mértékben javítják a teljesítményt, vagy akadályozzák meg a sérüléseket.
“A legfőbb eredmény az, hogy gyakorlatilag nincs szilárd bizonyíték, ami alátámasztaná a legnagyobb sportitalgyártók állításait” – nyilatkozta Gill. “A vásárlók számára szinte lehetetlen megfontolt döntést hozniuk a hirdetett sportszerek előnyeivel és hátrányaival kapcsolatban.”
A kutatás során általános és szakújságokban megjelenő hirdetéseket vizsgáltak, amelyek a teljesítménnyel vagy a felépülés időtartamával álltak összefüggésben, és elemezték ezek hátterét. Kiderült, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos kijelentéseket feltüntető weboldalak több mint a fele semmilyen referenciával nem szolgál. Az összegyűjtött cikkek alig felét lehetett tehát tudományos alapon elemezni. A rostán fennmaradt 74 cikk 84 százaléka esetében mutatták ki az elfogultság magas kockázatát. Mindössze három cikk bizonyult minőségi szövegnek alacsony elfogultsági kockázata.
Ha szeretné tudni, hogyan csapnak be a reklámszövegek, kattintson ide.
Forrás:
Újabb tévhitek dőltek meg: mire is jók a sportitalok? (Házipatika)