Már régóta trend, hogy a gyorséttermek és a különböző élelmiszeripari láncok marketingkampányaikban megpróbálják a legfiatalabb korosztályt is megcélozni. Élelmiszereiket népszerű mesehősökkel illusztrálják, amilyen Scooby Doo vagy Shrek, így könnyen előfordulhat, hogy az óvodáskorú gyerekek éppen a figurák miatt a magas kalóriatartalmú, egészségtelen ételeket választják.
A Yale Egyetem tudományos részlege 40 óvodáskorú gyermek részvételével végzett felméréséből az derült ki, hogy a gyerekek többsége mesefigurás termékeket választ. A baj csupán az, hogy az egészséges, alacsony kalóriatartalmú ételeken – amilyen a tesztben szereplő bébirépa volt – az esetek nagy többségében nem szerepelnek rajzfilmhősök, így arra is jóval kevesebb az esély, hogy a gyerek ilyesmit vetessen le a polcról.
Christina Robert, a Yale orvostanhallgatója elmondta, az egészséges életmódért folytatott harcban az ideális az lenne, ha a kalóriabombák helyett, az egészséges ételeken tűnnének fel a csábító figurák. Hozzáteszi egy óvodás korú gyerek nincs tisztában azzal, hogy ilyenkor a reklám áldozatává válik. „Számukra ez nem más, mint két mesekönyv közül azt választani, amin kedvenc figurájuk mosolyog.”