Nem csak az óvodai eredményekre vonatkozik a kutatás eredménye, hanem a kisiskolások teljesítményére is. A felmérés során a 4 éves gyerkőcök szövegértési és számolási képességeit mérték fel, itt teljesítettek jobban azok, akik közel ugyanabban az időben aludtak el. A jó teljesítményhez kétségtelenül hozzájárult az elalvás idejével kapcsolatos szülői szigor is.
Az Amerikai Alvástudományi Akadémia szerint egy óvodás gyermeknek minden éjszaka legalább napi 11 óra alvásra szüksége van, azok a gyerekek, akik ennél kevesebbet alszanak érezhetően kevesebbet tudnak teljesíteni. Erika Gaylor vezette az állandó lefekvési idővel kapcsolatos vizsgálatokat és az eredmények nyilvánosságra hozása után elmondta: „ Ha a szülők ragaszkodnak egy állandó lefekvési időhöz, az nagyon jó hatással lehet gyermekük nyelvi és szövegértési képességére.”