Idén nem a tervezés a Forma-1-es csapatok erős oldala. A
Virgin a tank méretét számolta el, a Lotusnál nem voltak teljesen pontosan az
általános számítások, most pedig kiderült, hogy a tavalyi világbajnok is melléfogott.
Ross Brawnék a súlyeloszlást kalkulálták el, a Spanyol Nagydíjra készülő
fejlesztési csomag részeként ezért megnyúlik az autó tengelytávja.
“Amikor az új gumikat elkezdtük tesztelni, már akkor
éreztük, hogy a súlyeloszlást nem jól lőttük be” – árulta el Brawn.
“Emiatt az autóból eddig nem tudtuk kihozni a maximumot.” Brawn
elismerte, hogy az új gumiszabályok miatt ugyan mindenki a sötétben
tapogatózott, a riválisok azonban jobb becsléseket végeztek.
“Barcelonára változtatunk az autón, a módosítások
nyomán az eddiginél tágabb határok között tudunk variálni a
súlyeloszlással.” Ennek nyomán jelentősen javulhat az autó
alulkormányozottsága, ami Michael Schumachernek például visszatérése óta
problémát okoz.
Dolgoznak a Mercedesnél a McLaren-féle F csatornás
fejlesztésen is, miután a sanghaji próbálkozás nem volt teljesen nyerő. “A
McLarennél az autó szerves része a megoldás, eleve vele tervezték, így nem
olyan egyszerű lemásolni. Kínában egy egyszerű, passzív rendszert próbáltunk
ki, amelyet nem is a pilóta irányít, így nem volt olyan hatékony, mint a
McLarené. Dolgozunk a jó megoldáson, amely Barcelonában vagy Isztambulban
debütál majd. Aerodinamikusaink csak ezzel foglalkoznak.”