Élet-Stílus

Alig terjed a digitális tévézés

admin
admin

2009. 10. 02. 16:48

Augusztusban mindössze hatezer - kevéssel több, mint egy millióra - bővült a digitális tévé előfizető háztartások száma. A hónap végén az otthonok több mint 25 százalékában, míg az előfizetéssel rendelkező háztartások 43,5 százalékában televízióztak digitálisan.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentése szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy az ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.

Az NHH által vizsgált körben az előfizetések száma ugyan csökkent, de ezen belül a digitalizáltság 43,2 százalékról 43,5 százalékra emelkedett. A digitalizáltságot jelző mutató erősödése annak köszönhető, hogy augusztusban az előfizetői körön belül 11 ezerrel 1,384 millióra csökkent az analóg előfizetéssel rendelkezők száma és 6 ezerrel nőtt a digitálisan televíziózók száma.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között, valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,1 százalékról 33 százalékra csökkent. A második DIGI piaci része összességében 24,1 százalékról 23,9 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,9 százalékról 19,2-ra növelte részesedését.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Beregszász, 2015. március 19.  
Vásárló fizet az egyik élelmiszer áruházban a kárpátaljai Beregszászon, a Bohdana Hmelnickoho utcában 2015. március 18-án. Ukrajnában a nemzeti valuta leértékelődése miatt leginkább az alapvető élelmiszerek drágultak, a hrivnya értékének ingadozása miatt egy napon belül is változnak az árak.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.