Az üzlet értelmében a Microsoft átvenné az amerikai piacon máig erős (közel 20 százalékos) keresőhirdetési pozícióban lévő Yahoo! ezen üzletágát. A Guardian által idézett források tudni vélik, több mint 3 milliárd dollárt fizetnének a Yahoo!-nak egy összegben, valamint a Microsoft és a Yahoo osztozna a keresési hirdetésekből befolyt bevételeken. Ennek arányairól az a hír járja, hogy az első két évben a Yahoo! 110 százalékot kapna a keresési hirdetések bevételein felül, majd a harmadik évben csökkenne 90 százalékra.
Az üzlet most a Yahoo!-nak jönne jobban, mert a céget erősen megtépázta a gazdasági válság, több ezer alkalmazottjától volt kénytelen megválni az elmúlt egy évben. Többek közt Jerry Young alapító vezérigazgató is távozott, éppen a Microsofttal korábban elszalasztott megállapodás miatt. Tavaly a redmondiak még 45 milliárdot ajánlottak a Yahoo!-ért, amit Youngék akkor nem fogadtak el.
Az üzlet mindenesetre a Microsoft szándékát is mutatja, hogy részesedni akar az egyre jövedelmezőbb, az internetes keresőkön keletkező hirdetési bevételekből. Itt jelenleg 75 százalékban a Google az úr, a Yahoo!-é 20 százalék, és a hírek szerint a Microsoft Bing keresője nemrégi indulása ellenére 4,5 százalékot tud magáénak.