Élet-Stílus

Szövetségbe forr két kínai autógyár

A legnagyobb kínai autógyár, a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) 2,1 milliárd jüanért (286 millió dollár) megveszi a nankingi Nanjing Auto Corporationt (NAC), az egyik legrégibb kínai járműgyárat.

Mindkét részvénytársaság állami tulajdonban van. A kínai kormány szorgalmazza a vállalategyesülést, hogy a saját járműgyártás jobban tudjon versenyezni a külföldi autógyárak kínai gyártásával. Több erő juthat az export növelésére és a külföldi terjeszkedésre is.

A SAIC-nak 51 százaléka van a nagyságra negyedik dél-koreai autógyárban, a Ssang Yongban, és tavaly óta övé a brit Rover gyártási technológiája is, habár a márkanevet az amerikai Ford szerezte meg. A SAIC ezért Roewe néven gyártja a Rover-autókat. A NAC pedig két évvel ezelőtt megszerezte a brit GM márkát a csődbe ment Rovertől.

A SAIC másfelől a német Volkswagen és az amerikai General Motors partnere e cégek kínai vegyesvállalataiban. A SAIC-Volkswagen vegyesvállalat bevétele a legnagyobb a Kínában külföldi tőkével működő cégek közül. A General Motors pedig néhány napja közölte, hogy az idén eddig több mint egymillió autót adott el Kínában, a világ összes autógyára közül elsőként haladva meg az évi egymilliós értékesítést a kínai piacon.

Bár kínai cég önállóan nem szerepel a világ autógyártóinak élvonalában, a külföldi cégek kínai gyártásával együtt Kína, tavaly 7,189 millió gépjárművel, a világ harmadik számú járműgyártója, Japán és az Egyesült Államok mögött. Japánban tavaly 11,484 millió, az Egyesült Államokban 11,264 millió új gépjármű készült. A világranglistán negyedik Németországban tavaly 5,82 millió, az ötödik helyezett Dél-Koreában 3,84 millió, a hatodik helyezett Franciaországban 3,169 millió új gépjárművet állítottak elő.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik