Élet-Stílus

Teszt: klasszikus luxus az új Lexus

A valódi elitautókat idézi a harminc millió fölötti Lexus LS 600hL. Utasterében már-már veszélyes csend honol, amit csak a high end házimozirendszer, a masszírozós ülés és a milliónyi gomb képes izgalmassá varázsolni.

Nagy valószínűséggel a világ legprecízebb autója a Lexus LS 600h. Benne ülve szinte érezni, hogy az utolsó csavarra is japán mérnökök hada felügyelt, hogy ebben az autóban semmit sem bíztak a véletlenre. Minden gomb oda került, ahol annak pontosan lennie kell, oda, ahol a sofőr vagy a nagy tekintéllyel bíró utas azt először keresné.

A Lexus LS 600h annyira tökéletes, hogy egyetlen másik autóhoz sem hasonlítható. Egészen más vezetni, mint egy Mercedes S-osztályt, egy hetes BMW-t, vagy egy Audi A8-ast. A hibrid LS ezeknél is méltóságteljesebben vonul az utakon, miközben minden földi jóval kényezteti a bent ülőket, meg néha jól ráijeszt a gyalogosokra és a biciklisekre.

A tökéletesség ára

A több kilométernyi ajtószigetelés gyakorlatilag elvág bennünket a külvilágtól, de az aszfalt felől sem érkezik semmi olyan, ami megzavarhatná az éppen relaxáló utasokat. Egy mentőautó szirénája, vagy a szélzaj 250-nél a német autópályán sokkal kevésbé érzékelhető, mint bármi másban, amit eddig autónak hívtak.

A motor ugyancsak egy precíziós szerkezet. Egy ember állítólag sztetoszkóppal a fülén rohangál a gyárban, és azzal hallgatja, hogy a V8-asok mindegyike a kívánt hangszínt produkálja. Elég egy apró zörej, máris egy turistabusznyi japán mérnök áll neki a javításnak. Egy igazi luxusautóhoz hűen így a Lexusból nem csalogatható elő vérmes V8-as morajlás, padlógáznál is csak egy visszafogott, de jól megkomponált muzsika csendül fel.


Teszt: klasszikus luxus az új Lexus 1

Közel 30 milló az ára – KÉPEK


Hiába az állítható futómű és a sebességváltó, a LS 600h-ból nem lesz sportautó. Nem vesszük igazán hasznát ezeknek, a 2,4 tonnás súlyt nem városi forgalomra és nem is szerpentines kanyarűzésre tervezték. A kormány kevésbé közvetlen mint a német luxusautókban, a kanyarban pedig jobban eltúrja az orrát. Ez egy igazi luxusautó, ahol a kényelem mindig, mindennél fontosabb.

—-Hangtalanul a villanymotorral—-

Bár a Lexus hibrid hajtása teljesen észrevétlenül működik, mégsem mehetünk el szó nélkül mellette. A 394 lóerős benzinmotor és a 224 lóerős villanymotor teljes összhangban dolgozik együtt, hol együttesen, hol külön-külön. Ettől az LS 600h a világ legmodernebb és legkifinomultabb négykerekűje. A két motor eredőjét “csak” 445 lóerőben állapította meg a Lexus, mégsem hiányzik belőle teljesítmény, hiába az óriási saját tömeg, és hiába gyorsulTöbb mint 30 millió volt

Óvatosan indulva és feltöltött akkumulátorokkal a villanymotor magában is elboldogul. Ilyenkor hangtalanul araszolhatunk a dugóban és ijesztgethetjük a környéken kolbászoló puhatestűeket. Ilyenkor a legveszélyesebb a Lexus. Csendes és észrevétlen mint egy nagyvad, amelyik éppen becserkészi áldozatát.

A gyalogosok és a biciklisek egyáltalán nem érzékelik ilyenkor az autót, így fokozattan kell ügyelni rájuk. A háttérben persze mindvégig ugrásra készen várakozik a V8-as, ami nagyobb gázadásra szinte észrevétlenül és késlekedés nélkül segít be, bár ez a megrémült embertömegnek sovány vigasz.

A villanymotor stabil gázpedálállás és megfelelő töltöttség mellet még 80 kilométer/órás sebességnél is képes egyedül cipelni a terhet, ami így a környezetet és a pénztártárcát is kíméli. Igaz, utóbbi egy legalább 24 milliós luxusautó tulajdonosát kevésbé izgatja.

A valós fogyasztáscsökkenés pedig korántsem teljesesíthető mindig. Bajban voltam, amikor a gyárilag megadott 9,3 literes vegyes fogyasztást szerettem volna teljesíteni. Ezt csak speciális körülmények között tartjuk elképzelhetőnek, viszont a hibrid így is inkább egy dízelmotor étvágyával bír, mintsem egy ötliteres benzinesével.

Masszázs a hátsó ülésen

Lehetetlen lenne felsorolni az összes elektronikát, amit belezsúfoltak az LS-be. Gyakorlatilag mindent számítógép vezérel, mindent elektromos motor mozgat, nem sok beleszólásunk marad a történésekbe. Rémisztő belegondolni, mi történik, ha egyszer majd megadja magát ez a sok minden az autóban.

Gombok tucatjaival kell gazdálkodnia a vezetőnek, de a legjobb dolga mégis a jobb hátsó utasnak van, aki az LS 600h-ban kivételesen jól van tartva. Az 5,8 millió forintos President3- és Relax-csomag (csak a hosszítotthoz rendelhető) mindent magában foglal, amit ma egy luxusautó tudhat.

A kivételes minőségű Mark Levinson-hifi és házimozi csak egy ezek közül, de ezek is eltörpülnek a masszásfunkcióval rendelkező fotel mellett. Gombnyomásra előrecsúszik a jobb első ülés, miközben a fejtámla lebukik, hogy az se akadályozza a kilátást. Ezzel egy időben a hátul pöffeszkedő utas lábát egy lábtámasz emeli a magasba, szinte fekvő pozíciót teremtvén ezzel.

Ezek után a könyöktámaszban elrejtett távirányítóval indíthatjuk a hagyományos japán Shiatsu-masszázst, ami olyan erővel és ritmusban pumpálja az ülésben lévő légkamrákat, hogy az egy jól képzett masszőr elismerését is kiváltaná. Az intenzitás és a sebesség tetszés szerint választható, sőt akár rezgőmódra is átkapcsolhatunk.

Japán vagy német?

Nehéz volna eldönteni, hogy az LS 600h vagy a német luxusautók nyújtanak-e többet a kategóriában. Mi a Lexust inkább sofőrös autónak ajánlanánk, mert a vezetési élmény és a hátsó utasok kényelmének aránya egyik konkurensben sem billen ilyen intenzitással az utóbbi felé.

Az LS apró részletei csemegét jelentenek az digazi műértőknek is, de ezzel az autóval biztosan nem lehet majd fiatalítani a vásárlóközönséget. Kizárólag deresedő halántékkal tudnánk elképzelni magunkat benne.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik