Élet-Stílus

A Second Life-ban is nyomulnak az autógyárak

Az autógyártók sem akarnak kimaradni az alternatív éltetformából: aki elég trendi akar lenni, az nemcsak a tv-ben vagy a különböző honlapokon reklámoz, hanem a Second Life-ban is ott van.

A Second Life egy olyan virtuális világ, ahol a felhasználók a Sims-figurákhoz hasonló életet élhetnek, de a játékprogram nyújtotta kereteknél jóval szabadabban. A virtuális világba mára közel tízmillióan regisztráltak, így ez a terület marketingszempontból is vonzónak tűnik.

A különböző sportszer- és üdítőitalgyártó, számítástechnikai és pénzügyi cégek mellett az autógyártók is ott vannak a Second Life-ban, márkaképviseletekkel, autóikkal. Hogy a jelenléttel mi a céljuk, világos, minél trendibbnek látszani, és minél közelebb kerülni ahhoz a réteghez, amely a potenciális vásárló lehet.

Vannak olyanok, akik korán kezdték, és vannak olyanok is, akik lassabban mozdultak. A 2003-ban indult, de igazából 2006 májusában nagyobb nyilvánosságot kapott világba a Toyota például már 2006 augusztusában belépett, de a szintén japán Nissan is ott volt már 2006 novemberében – 2007 elejére a regisztrált felhasználók száma kétmillióra nőtt, és a BMW is ekkor csatlakozott.


A Second Life-ban is nyomulnak az autógyárak 1

Autók és kereskedések a Second Life-ban (vezess.hu)


A Mercedes idén tavasszal követte német riválisát, míg a francia gyártók elég későn mertek nekivágni: első a Renault F1-es csapata volt júniusban, majd az új Twingo kampánya jelent meg júliusban. A PSA két fele friss jövevénynek számít: a Citroen augusztusban, míg a Peugeot csak szeptemberben kezdte meg tevékenységét a Second Life-ban.

Hogy megéri-e ez nekik, erősen kétséges. Mert hiába van 10 millió felhasználója a „játéknak”, ha senki nem jár oda. A Second Life saját adatai alpján lehet tudni, hogy a hetente bejelentkezők száma 400 ezer, míg az egyszerre jelen levőké nagyjából 30 ezer körül mozogna, ami egy komolyabb kábeltévé reklámerejére utal.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik