A tervek szerint a mágneses lebegtetésű, úgynevezett maglev vasút (az angol magnetic levitation kifejezésből) München főpályaudvarát kötné össze a repülőtérrel, s ezzel a projekttel Európa első mágnesvasútja épülne meg. A lebegő mágnesvasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi. Ezzel a módszerrel akár 500 km/h-nál nagyobb sebesség is elérhető.
A bajor tartományi kormányfő, Edmund Stoiber már aláírta a szerződést a maglev vasút leendő üzemeltetőjének, Németország legnagyobb vasúttársaságának, a Deutsche Bahn, valamint a kivitelező, Siemens és ThyssenKrupp AG konzorcium képviselőivel. A közel 1,85 milliárd euróból megvalósuló gyorsvasút 37 kilométeres távon közlekedik majd. Az építkezés várhatóan hónapokon belül elkezdődik.
A sanghaji mágnesvasút a példa (forrás: businessweek.com)
Jelenleg nagysebességű közforgalomban közlekedő mágnesvasút csak Kínában van, amely 2003-ban nyílt meg a Pudong nemzetközi repülőtér és Sanghaj pénzügyi negyede között. A 30 kilométeres távot a vasúti szerelvények 430 km/h-ra sebességgel mintegy 7,5 perc alatt teszik meg. Japán 2025-re tervezi az első mágnesvasútjának a megépítését.