Élet-Stílus

Rászálltak a Google-ra

A legnagyobb keresővállalat szembekerülhet az Európai Unióval, hogyha gyorsan nem talál válaszokat az információbiztonsági és személyes adatvédelmi megoldásait feszegető kérdésekre. Amerikában pedig éppen antitrösztvizsgálat indult a cég ellen.

Az EU adatvédelmi kérdések miatt vizsgálódik a Google házatáján. A Microsoft-per után könnyen lehet, hogy egy a Google ellen indított eljárás kalamajkáit is végigkísérhetjük, ha a keresőcég nem tud kielégítő válaszokat adni az EU-szakértők aggályaira.

Az EU arra kért választ alapvetően, hogy a Google miként tárolja a felhasználók személyes adatait, mivel az európai felhasználók száma már sok millióra rúg. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a cég milyen adatokat gyűjt és juttat el saját szervereire, illetve a felhasználó gépén milyen megoldással tárolja az aktuális keresési paramétereket, hirdetési információkat.

A háttérben egyes szakértők szerint az áll, miszerint a Google megoldásai tartalomfogyasztási és nyelvi szempontok szerint kínálják fel a célzott hirdetéseket, s ennek a mikéntje érdekli az adatvédelmi szakembereket.

A Google egyelőre hivatalosan nem válaszolt az EU kérdéseire, mindazonáltal az egyik adatvédelmi szakembere, Peter Fleischer egy nyilatkozatában kijelentette, hogy a cég számára az egyik legfontosabb cél, hogy a felhasználók adatait a legmagasabb szintű védelemmel óvják meg a visszaélésektől. Fleischer a Google aktív szerepét is hangsúlyozta a visszaélések és az internetes csalások felszámolásában.

A kiszivárgott hírek szerint a Google még az illetékes adatvédelmi bizottság következő ülése előtt hivatalos választ ad a felmerült kérdésekre, aggályokra.

Amerikában sem jobb a helyzet


Az európai vizsgálatok mellett sokkal komolyabb magyarázkodásra kényszerülhet a Google egy szintén most kezdődő eljárásban, amit a folyamatos növekedés és egy online reklámpiaci akvizíció okozott.

A trösztellenes eljárások vizsgálatát végző Federal Trade Commission megkezdte a Google 3,1 milliárdos cégvásárlásának vizsgálatát. A nemrégiben lezajlott DoubleClick felvásárlás úgy tűnik komolyan csípi a szemét valamelyik befolyásos konkurenciának, amely nem tudott megbékélni azzal, hogy a Google szerezte meg az online hirdetési piac jelentős szereplőjét.


A nagyhatalmú Federal Trade Commission ezzel a lépésével a Yahoo és a Microsoft malmára hajtja a vizet, hiszen ezek a cégek vesztettek a legtöbbet azzal, hogy a keresőcég elhappolta előlük az ígéretes üzletet.


A Microsoft az utolsó pillanatig licitált a Doubleclickre, de úgy tűnik valamilyen oknál fogva alulmaradt a versenyben. Az mindenképpen érdekes kérdés, hogy ha Redmond viszi a céget, most mennyire hangosan követelne vizsgálatot a Google.


Az azonban tény, hogy a cégre mind az öreg kontinensen, mind az újvilágban rájár a rúd. A szimpatikus internetes vállalat kinőtte magát a legnagyobbak közé, ahol kíméletlen harc folyik a felhasználókért. A Google eddig sokszor tört borsot a legnagyobbak orra alá, amelyek láthatóan nem élvezik a gerilla módszereket alkalmazó, innovatív feltörekvőt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik