A Légtér Munkacsoport nyílt levelet küldött a Belügyminisztériumba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumba (GKM) és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumba – jelenti a Greenfo.
A téma kapcsán megtartott sajtóbeszélgetés alkalmából Porkoláb Mátyás, a magát politikamentesnek valló érdekképviseleti együttműködés vezetője az MTI-nek elmondta: az elmúlt félévben fokozódott a lakosságot sújtó környezetterhelés mind a zaj, mind a károsanyag-kibocsátás tekintetében. Napi 20-25 tonna kerozin égésterméke kerül Budapest légterébe – tette hozzá. Porkoláb Mátyás utalt arra, hogy az új légtérhasználati rendszer következményeként növekedett meg a Ferihegyi repülőtér forgalma.
Véleménye szerint az emberek alapvető alkotmányos jogai sérültek az új repülési szisztéma bevezetésével. A munkacsoport követelései között szerepel a zajmonitorrendszer kiépítése Budapesten és az agglomeráció területén.
Horváth Zsolt, a GKM helyettes államtitkára a beszélgetés alkalmával úgy fogalmazott, hogy a kérdéskörben a jelenlegi jogszabályi rendszer hiányos. Kiemelte azonban, hogy a gazdasági tárcánál 40 milliárd forint van előirányozva vidéki repterek fejlesztésére. A zajmonitorrendszer működik, az eszközök jól mérnek, hiszen hitelesített eszközökről van szó.
Az új légtérhasználati rendszer 2005. május 12-től van érvényben, amelynek következtében tovább nőtt a Budapest-Ferihegyi repülőtér légi kapacitása. A korábbi 24 le- és felszállás 40-re emelkedett.