Külsőségek
Az év eleji modellfrissítéssel nagyobb pajzs került a 147-es orrára, és megváltozott az első fényszóró formája. Új a lökhárító, aminek köszönhetően a túlnyúlás, és az autó hossza is nagyobb lett. Az Italdesign stúdiót illeti a dicséret, amiért ezt a hatalmas túlnyúlást el tudta rejteni a szemek elől, és nem született mondjuk egy a 407-es Peugeot-hoz, vagy a VW Passathoz hasonló ormótlan frontrész.
Határozottan agresszívabb lett elölről a forma, a hátsót ért módosítások viszont már közel sem ennyire feltűnőek. Érdekesség, hogy 12 literrel 292 literesre nőtt a csomagtér, ami még így is méltatlanul kicsi a kategóriában.
Belül is finomítottak a részleteken, főként a műszerfal átalakulása szembetűnő. Külsőségekben azonban eddig is nagyot domborított az Alfa, így sokkal fontosabb, hogy mi történt a ruha alatt.
A lényeg láthatatlan
A legszembetűnőbb változásként a futóművet sikerült olyan szintre felhozni, ahol még továbbra is sportos, mégsem kopog, ahogyan azt eddig tette. Lehet, hogy egyeseknek a “vérlázító” kategóriába sorolandó, ha egy Alfa komfortosabb lesz a korábbinál, a többség viszont kifejezetten örülhet neki.
A lázadozóknak, és a sportosabb beállítottságúaknak szól a TI sportcsomag, ami többek között tartalmazza a sport-futóművet is, bár ez sem extrém ültetés és keményítés. Erre mi sem jobb példa, minthogy kényelmesen tudtunk vele közlekedni Budapest hepe-hupás útjain is.
Megszűnt a korábbi utasteret jellemző nyiszogások és zörgések nagy része is, az összeszerelési minőség határozattan közelíti a német szintet, viszont azoknál jóval több élet van benne.
TI sportcsomag – kell hozzá
Ugyan több mint 600 ezer forintot kérnek érte, a TI csomag mégis a különösen ajánlott kategóriába esik. Ennyiért a sport-futómű mellé kapunk szép, 17 colos felniket, 215/45-ös méretű abroncsokkal, és egyéb főként fekete színű GTA stílusú kiegészítőket kívülre-belülre egyaránt.
Kedvencem a fekete bőr sportülés a csomagból, ami tökéletes megoldás az eddigi, átlagnál kényelmetlenebb üléspozíció javítására. Kényelmes, megfelelő az oldaltartása, és ami a legfontosabb, hogy már nem éreztem túl magas az üléspozíciót. A kormányt talán egy picit még szerettem volna a végállásnál közelebb húzni magamhoz, de az összhatás abszolút megnyugtató volt.
200 felett is takarékosan
A 150 lóerős 1,9-es dízerlmotor igazi gyöngyszem, talán nem tévedek nagyot, ha az egyik legjobbnak tartom a most elérhető dízelek közül. 305 newtonméteres nyomatéka nem első ugyan a kategóriában, mégis elegendő, mivel ezt már 2000-es fordulat mellett is produkálja. 8,8 másodperc szükséges a 100 km/órás sebesség eléréséhez, a 208-as végsebességet pedig könnyedén futja. Fogyasztása ezen adatok fényében igazán kedvező, városi használatban 8,5 liter körüli, autópályán 7 liter is alá is szorítható.
A sok pozitívum mellett azért van árnyoldala is a motornak, mégpedig az, hogy hangos. Átlagosnál erősebben hallani a jellegzetes dízel hangot kívülről és ami még zavaróbb belülről is.
A stílus számít
Nagy valószínűséggel így gondolkoztak, amikor beárazták a 147-est, ami jelen esetben az egy Audi A3 és 1-es BMW árban van. A 6,6 milliós alapár mellett az extrákkal 8 millió fölé ugrott tesztautónk, amiért már magasabb kategóriás dízelautókból is kedvünkre válogathatunk.
A kocsiról bővebben itt olvashat.