Élet-Stílus

Fejlesztenék a budapesti a P+R-rendszert

Újabb P+R parkolók építését tervezi a főváros, s egyúttal szorgalmazzák, hogy minél többen használják is a létesítményeket - mondta Bánsági György, a fővárosi önkormányzat környezetvédelmi bizottságának elnöke.

Bánsági György a Papp László Sportaréna parkolójában tartott sájékoztatóján felhívta a figyelmet arra, hogy a belvároshoz közel kihasználatlan P+R parkolók vannak. Példa erre az aréna 1200 férőhelyes parkolója, amit reggeltől estig, fél napra 140 forintért vehetnek igénybe az autósok. A szocialista politikus kifejtette, hogy Budapesten jelenleg harminc P+R parkolót használhat egyszerre 4777 autós. A parkolók jó része ingyenes, illetve nem őrzött.

A fővárosi közlekedésfejlesztési tervekben kiemelt szerep hárul a P+R parkolókra, ezek ugyanis nagyban elősegíthetik, hogy radikálisan csökkenjen a belvárosba autózók száma – mondta el Bánsági. A 4-es metró építése kapcsán már megállapodott az állam és a főváros abban, hogy 9,5 milliárd forintot fordít a Bosnyák térnél, illetve Őrmezőn egy P+R parkoló építésére. További mélygarázsok építését tervezik más metró megállóknál, például a budai rakparton a Műegyetem előtt – tette hozzá.

A politikus kitért arra is, hogy jelenleg naponta több mint 280 ezer autó érkezik a fővárosba. Ezekkel együtt közel egymillió budapesti is autóval járja az utakat, s parkolóhely keresés közben ontják magukból a kipufogógázt – mutatott rá. A legnagyobb az autósforgalom és az ezzel együtt járó környezetszennyezés az M1-M7-es autópálya és a 6-os út bevezető szakasza által érintett XI. kerületben, valamint az M3-as és a 2-es utak bevezető részein – mondta a bizottsági elnöke.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik