A NETÉRT Egyesület, az Internet Fejlesztési Alapítvány és a Linux-Felhasználók Magyarországi Egyesülete nyílt levélben tiltakozik az eljárás ellen. Mint írják, a T-Online több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL-előfizetők részére, és ezzel lehetővé tette, hogy a megrendelők a megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. A T-Online az Otthon csomagot is korlátlanként reklámozza, ezért a felhasználók számára kizárólag a technikai korlátok szabhatnak határt. Véleményük szerint a szerződések felbontása súlyosan veszélyezteti az előfizetői jogbiztonságot, mivel az általános szerződési feltételek és az előfizetői szerződés nem tartalmaz semmilyen kitételt azzal kapcsolatban, mi tekinthető a szolgáltatás túlzott használatának. Ezenkívül a szerződés felmondását nem előzte meg semmiféle figyelmeztetés, és nézetük szerint az előfizetőtől nem várható el, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a szolgáltatónak saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontjait.
A tiltakozók levelüket egyebek mellett elküldték az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, a Nemzeti Hírközlési Hatóság, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője Hivatala, a Magyar Telekom Rt., az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület vezetőjének, kérve, hogy indítsanak vizsgálatot és foglaljanak állást az ügyben.
Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője a Nemzeti Hírközlési Hatóságon belül vizsgálatot kezdeményez az ügyben. Véleménye szerint jogilag bármilyen szerződést fel lehet mondani, de ez az eljárás etikátlan. Egyrészt azért, mert a legnagyobb magyar internet-szolgáltató teszi, másrészt azért, mert a felmondás előtt nem figyelmeztette a felhasználókat.
Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság szóvivője az ügy kapcsán elmondta, hogy amennyiben az alkalmazott felmondási jog szerepel az általános szerződési feltételekben, akkor a főigazgatóság feladata annak vizsgálata, hogy a felmondás nem jelent-e indokolatlanul egyoldalú előnyt a szolgáltató számára. Vizsgálniuk kell azt is, hogy a társaság nem tévesztette-e meg a fogyasztókat. Ez akkor történhetett meg, ha a cég korlátlanként hirdette meg a szolgáltatást anélkül, hogy jelezte volna: bizonyos mennyiség letöltése után felmondhatja a szerződést.
A szerződések felmondását a T-Online azzal magyarázta, hogy a szóban forgó ötven ügyfél havonta több milliós veszteséget generált a cégnek, mivel maga is forgalomarányos elszámolás alapján vásárolja a szolgáltatást. Az ötven ügyfél adatforgalma valószínűtlenül magas volt.