Élet-Stílus

Megérkezett a Fantasztikus Négyes

Csütörtöktől a mozikban egy újabb Marvel képregény-adaptáció, amelynek az Egyesült Államok egyik legrégebbi és legnépszerűbb comicja, a Fantasztikus Négyes az alapja. Még a Pókember megszületését megelőzően találta ki a négy csodafigurát a Spider-man atyja Stan Lee.

A mozikba kerülő film alapsztorija hűen követi az író Stan Lee és a rajzoló Jack Kirby munkáját, ugyanis olyan emberekről szól, akik egy űrexpedíció során balesetet szenvednek és ezt követően az életük örökre megváltozik. A feltaláló, asztronauta és tudós Dr. Reed Richards (Ioan Gruffudd) közel jutott ahhoz, hogy élete álma valóra váljon: űrexpedíciót vezet egyenesen egy kozmikus vihar közepébe. Azt reméli, hogy az út során fényt deríthet az emberi genetikus kód titkaira, és ezzel az egész emberiség javát szolgálhatja. Amikor a kormány megvonja tőle a támogatását, nagy riválisa, Victor Von Doom (Julian McMahon), a milliárdos iparmágnás a segítségére siet. Von Doom anyagi hozzájárulásának köszönhető, hogy nem hiúsul meg Reed terve.

Reed összetoborzott csapata három teljesen más habitusú emberből áll össze. Először is ott van a főnök legjobb barátja, Ben Grimm asztronauta (Michael Chiklis). A “Keresd a nőt” elvet követve nem volt vitás, hogy ha hölgypartnerre van szüksége Reed-nek, akkor exbarátnője és Von Doom kutatásainak jelenlegi igazgatója, Sue Storm (Jessica Alba) tökéletes választás. És ha már Sue csatlakozik a csapathoz, akkor a nő öccse, Johnny Storm pilóta (Chris Evans) sem maradhat ki a mókából.

Persze az exhibicionista donátor Von Doom (nomen est omen) sem akar kimaradni a nagy kalandból, ezért ő is csatlakozik a csapathoz. Az utazás eleinte teljesen eseménytelenül telik, ám Reed egyszer csak észreveszi, hogy a számításokba hiba csúszott, és a kozmikus vihar gyorsabban közeledik a vártnál – perceken belül el is éri őket. Az űrállomást teljesen átitatja valami, és az ötfős legénység élete attól a pillanattól kezdve gyökerestől megváltozik. Az egyik szereplő hirtelen emberfeletti ruganyosságúvá válik, egy másik karakter azon veszi észre magát, hogy nem veszi észre magát, de a többiek sem járnak sokkal jobban. Egyikük sziklaszerű teremtménnyé válik, míg másikuk azonosítatlan és lángoló repülő élőlénnyé. A tragédia persze azzal tetéződik, hogy a legénység ötödik tagja hirtelen rájön, hogy New York városának nem feltétlenül van létjogosultsága ezen a Földön.

Adaptációk sora porosodik a tékák polcain

A képregényből természetesen már korábban is született adaptáció. 1967-ben maga William Hanna és (az idén 94 éves) Joseph Barbera vette kezelésbe a 4 szuperhőst, majd 1994-ben egy újabb 26 részes rajzfilmsorozat készült a képregényből, amely nem is olyan régen jelent meg Amerikában DVD-n. Emellett még egy ugyancsak 1994-ben készült, de méltán elfeledett low budget filmecske is gyarapítja pár videótéka poros sarkait, de az igazi eseményre, a nagy feldolgozásra 2005-ig kellett várni, amikor is az Amerikai Taxi brutális bukásának leforgatása után megbízták a film rendezőjét, Tim Soryt, hogy ugyan, menjen neki a Fantasztikus Négyes kalandjainak is.

Hulk és Twin Peaks

A sztorin ketten szorgoskodtak, hogy emészthetővé tegyék a szokásosan lassabb bevezetést és a karakterek megalapozását, valamint hogy biztosítsák a film második felének kellő pörgését. Egyikük, Michael France már tapasztalt képregényesnek számít filmes téren, hiszen az ő nevéhez fűződik a Megtorló és a Hulk forgatókönyvének megírása. A másik író Mark Frost igazi meglepetés, hiszen az ő nevéhez nem kisebb sorozat megalkotása fűződik (David Lynchcsel együtt), mint a Twin Peaks.

Mozikassza: Gyors felfutás után meredek esés

A film az Egyesült Államokban a nyitóhétvégéjén igazolta a várakozásokat, hiszen a Mr. Smith és Mrs. Smith-t, valamint a Batman: Kezdődik!-et megelőzve az év harmadik legjobb nyitóhétvégéjét produkálta 56 millió dollárral, aminél jobbat csak a Spielberg-féle Világok harca és természetesen a Star Wars III. epizódja tudott felmutatni. Az más kérdés, hogy a premier után a film bevétele brutális csökkenésnek indult, így például a Batman-nel ellentétben esélye sincs, hogy akár a 150 millió dollárt is elérje Amerikában, míg a Denevérember egyre jobban közelít a 200 milliós álomhatár felé. Ezekből a jelekből kissé negatív közönségreakciókra lehet következtetni, de az igazi választ akkor kapja meg az ember, ha sajátmaga is ellenőrzi a film minőségét a kijelölt filmszínházakban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik