Belföld

Szentkirályi és Vitézy erősebb rendőri jelenlétet akar Budapest egyes részein

24 órás rendőri jelenlétet javasol Budapest kiemelt pontjaira Szentkirályi Alexandra – a Fővárosi Közgyűlés fideszes frakcióvezetője erről egy kedd reggeli Facebook-bejegyzésben írt.

Állítása szerint a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat 2022-ben a harmadára csökkentette a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) és a BRFK közös járőrszolgálatának óráit és ennek „biztonságunkra, a város rendezettségére gyakorolt hatását mindannyian érezhetjük”. Szerinte azt is meg kellene vizsgálni, hogy milyen jogkörökre és személyzeti fejlesztésre van szükség, hogy Budapest utcái és az aluljárók rendezettebbek lehessenek.

Szentkirályi szerint haladéktalanul fel kell mérni, hogy hány hajléktalan él az utcán, illetve a fővárosnak sürgős tervet kell készítenie az ellátórendszer megerősítésére a témában érintett civil és segítő szervezetekkel, egyházakkal, hajléktalanszállókkal és nappali melegedőkkel közösen.

A fideszes politikus javaslatot tett a város tisztaságának és a városképnek a javítására is, mint írta: „Karácsony Gergely szereltesse vissza mind a 3000 kukát, amit 4 éve távolítottak el”.

Kedd délelőtt hasonló témájú bejegyzést közölt a Facebookon Vitézy Dávid is, aki benyújtja a közgyűlés elé a BKK-rendészet létrehozására vonatkozó előterjesztését. Javaslata szerint a BKK-rendészet 365 napos, 24 órás készenléti szolgálatként jönne létre a Fővárosi Önkormányzati Rendészet létszámbővítésével legkésőbb 2025. január 1-jétől, és az első ütemben legalább öt BKK-s „zavarelhárító” járműben lennének állandó önkormányzati rendészek.

A javaslat szerint napszakonként szükséges mértékű állandó járőrt biztosítanának a város kritikus pontjain, közlekedési csomópontjain és vonalain, kiváltva ezzel a BKK által megbízott magánbiztonsági szolgálatokat.

Vitézy azt is szeretné, ha a a rendészet és a BKK közös diszpécserszolgálatot működtetne, mely a járművezetőktől és utasoktól érkező bejelentéseket feldolgozza, kezeli, képes a kamerák élő képeit követni, illetve a BKK-rendészeket irányítani. Ehhez kapcsolódna a BudapestGO applikáció és az ügyfélszolgálat fejlesztése is, hogy az utasoktól érkező jelzések chaten és telefonon is bejelenthetők legyenek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik