Lázár János egy Facebook-posztban közölte, hogy a kormány hitelkérelmet adott be vasútfejlesztési forrásokra az Európai Beruházási Banknak (EIB). „Nem várunk tétlenül addig sem, amíg Brüsszel kifizeti a Magyarországnak, közte a magyar vasútnak járó pénzeket” – vezette fel ezzel a sorral a bejelentést.
Az építési és közlekedési miniszter azt írja, hogy a 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program egyik felét Magyarország kormánya biztosítja, a másik felét az EIB hiteléből finanszírozzák majd. Mint írja, augusztusban hirdettek meg 5 pontos közlekedési akciótervet, ami sürgősségi beavatkozásokat, és „hosszabb távú, valódi terápiás lépéseket egyaránt tartalmaz”.
Lázár elmondása szerint a mostani fejlesztési program szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza.
A politikus azt ígéri, hogy az első ütemben végrehajtott fejlesztések során közel félezer kilométernyi magyar vasúti pályát újítanak majd meg. Továbbá 119 kilométeren felszámolják a lassújeleket, 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek.
Egyébként az utóbbi években nem volt ritka, hogy a kormány vagy akár állami intézmények az EIB-hez fordulnak pénzért, például a reptér megvásárlásánál is ehhez folyamodtak. A korábbi esetekről itt olvashatnak bővebben.