Rogánék több mint 380 ezer telefonszámot adtak át egy propagandakampányhoz

Hogy, hogy nem, ismét Balásy Gyula egyik cége volt a szerencsés megbízott, ők kapták a telefonszámokat is.

A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda egy, a tavaly év végi-idén év eleji, „szuverenitásunk védelméről” szóló nemzeti konzultációt hirdető telefonos kampány lebonyolításával bízta meg akkortájt Balásy Gyula egyik cégét, a Lounge Designt, és ehhez 383.523 telefonszámot is a rendelkezésükre bocsátottak – írja a Lakmusz, általuk megszerzett belső, kormányzati kommunikációs szerződésekről szóló dokumentumok alapján.

A kormány az egyik leggyakrabban Balásy reklámcégeit bízza meg a propaganda legyártásával, a Lounge Design a „kampányspecifikus telefonos hanghívásokért” ezúttal összesen nettó 12 millió 700 ezer forintot kért.

„Jó napot kívánok! Magyarországra óriási nyomás nehezedik, hogy a magyar érdekek ellenére azonnal járuljon hozzá Ukrajna európai uniós tagságához és az orosz–ukrán háború finanszírozásához. […] Köszönöm, hogy meghallgatott” – így hangzott, mély férfihangon a telefonos propagandaüzenet eleje és vége.

A korábbi sajtóértesülések csak becslésekben szóltak arról, hány embert érhet el a Fidesz a telefonos kampányokkal (Hidvéghi Balázs egykori kommunikációs igazgató 2017-ben „akár több százezer emberről” beszélt). A portál által látott dokumentumokban azonban konkrét számok szerepeltek, mind az immár kormányzatilag szervezett akcióval elérni kívánt emberek számát, mind a kampány eredményességét illetően.

Ez alapján a Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 383.523 telefonszámot adott át az automata hívások lebonyolításával megbízott Lounge Design Kft.-nek. A tisztított adatbázisból pedig 250.398 ember (71,19 százalék) vette fel a telefont. Az eredménybeszámoló szerint az átlagos hallgatási idő 36,74 másodperc volt, ami azt jelenti, hogy a teljes üzenet körülbelül 70 százalékát sikerült eljuttatni a hívás megszakítása előtt.

A Kabinetiroda online elérhető adatvédelmi tájékoztatójából annyi derül ki a telefonszámok gyűjtéséről, hogy azokat keresték fel a konzultációs kampányban, akik korábban önkéntesen hozzájárultak ahhoz, hogy telefonszámukat további kapcsolattartás, véleménykérés vagy tájékoztatás céljából a kormány kezelje. Valószínűnek tűnik, hogy a kormány a korábbi nemzeti konzultációk során begyűjtött elérhetőségeket is használta a telefonos mozgósításhoz. 2021 óta ugyanis az online kitölthető űrlapokon (a név, lakcím és e-mail cím mellett) már telefonszámot is meg lehet adni.

A Fidesz egyébként először 2017-ben, Szijjártó Péter hangján telefonálta körbe az országot, a Soros-terv miatt, 2018-ban pedig a „családok védelméért” zajlott telekampány.