Ahogy megírtuk, vasárnap este a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity kisiklott a Keleti pályaudvar közelében, ami jelentős késésekkel és vonatkimaradásokkal is jár a MÁV tájékoztatása szerint. Az esetre Vitézy Dávid a Facebookon reagált, Lázár János közlekedési miniszter felelősségéről is kifejtve véleményét.
Nos, vajon a fejessaláta szavatossága tart-e tovább?
– tette föl kekeckedő kérdését a poszt címében, utalva Liz Truss rekordrövid – mindössze 45 napos – brit miniszterelnöki mandátumára, amelynél még egy politikai geg keretében rothasztott fejessaláta is tovább bírta. A folytatásban azonban már szakmailag tárgyalja az eseményeket:
Természetesen senki nem tudhatja még, hogy mi történt pontosan a Keletiben ma este, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt. Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz
– írja a Lázárral az utóbbi időben nyilatkozatháborút folytató Vitézy, részletezve, milyen rémes állapotban van mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra, és hogyan állította le a miniszter az ezek javítását eredményező beruházásokat.
Ezt követően kitér a járművekre is: „a képeken jól láthatóak az InterCity-be sorolt piros csíkos, 52-54 éves fapados, klíma nélküli személykocsik. Ezek nem oda valók, szégyen, hogy feláras távolsági vonatban ezek járnak. Egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről a kormány 2022 nyarán döntött, a folyamatot elindítottuk, aztán jött Lázár János, és egyik első miniszteri lépésével visszavonta ezt is, az új mozdonyok beszerzésével együtt – hogy aztán azóta se történjen semmi ezügyben, immár két éve”
– írja, a poszt végén összegezve, szerinte milyen típusú felelősség terheli Lázárt:
Szóval, bár a mai baleset okait nem tudjuk, de akár a pálya, akár a jármű meghibásodása okozta a kisiklást, bőven van nem csak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban.