Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania
írta pénteki Facebook-posztjában Vitézy Dávid annak apropóján, hogy Lázár bejelentette, leváltja a MÁV vezérigazgatóját, és elkezdik egy ötpontos közlekedési akcióterv megvalósítását is.
Vitézy szerint Lázár csak a saját miniszterségét próbálja menteni, mert például
olyan jogszabályi módosításokat jelentett be, amik pontosan a ma újdonságként előadott tartalommal 12 éve hatályban vannak: jelenleg is van előírt minimumszolgáltatás előírva minden településre a személyszállítási törvényben. Lázár persze beszólt mindenkinek, aki kritizálni meri – természetesen a tőle megszokott útszéli stílusban nekem is.
A politikus itt egy korábbi bejegyzésére utalt, amelyben szóvá tette, hogy a júliusban az InterCityknek és más feláras vonatoknak mindössze a 36,38 százaléka volt pontos, azaz legfeljebb 5 percet késett.
Lázár János saját miniszteri döntéseivel annyi kárt okozott, ami a kommunizmus évtizedeinek közlekedési minisztereit is alulmúlja. Vidéki vasútvonalak bezárása, minden vasúti járműbeszerzés lemondása, a hosszú távon fontos nagyberuházások leállítása a nagysebességű vasúttól a Budapest-környéki vasútfejlesztésekig, a vasútfejlesztés szakmai intézményrendszerének teljes szétverése, a források kivonása és a tarifarendszer átgondolatlan átalakítása miatt a jegybevételek pótlás nélküli eltűnése mind-mind hozzájárultak és előidézték a MÁV válságát.
Vitézy rámutatott arra is, hogy sok ezermilliárd forint uniós pénz elköltése után Lázár tervei szerint jövőre inkább buszok járnak majd a vonatok helyett, ha a mostanihoz hasonló kánikula lesz. Hozzátette: „külön szórakoztató, hogy a főpolgármester-választás szoros eredménye kapcsán tesz megjegyzéseket az a Lázár János, akinek az embere 17 százalékkal kapott ki Márki-Zay Pétertől Hódmezővásárhelyen”.