Belföld

Három járat utasait már kártalanítják a légitársaságok

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

Budapest Főváros Kormányhivatala az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légijárat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések, illetve járattörlések miatt; az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek.

A Fővárosi kormányhivatal szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak.

Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár. Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak. Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést – írták.

Kitértek arra, hogy azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.

Közölték azt is, hogy a kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.

Kapcsolódó
Júniusban látványosan nőtt a késések száma Ferihegyen, a Wizz Air szerint 25 százalékkal van kevesebb légiirányító, mint kellene
A nyár első hónapjában közel minden harmadik Budapestről induló repülő összeszedett legalább 30 perc késést. A Budapest Airport szerint zsúfolt a légtér, az időjárás is nehezíti a helyzetet, ezért a problémák akár szeptember végéig is elhúzódhatnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik