A Népszava Lévai Richárd marketing specialista segítségével összeszedte, hogy mennyi pénzt költöttek a pártok és a hozzá közel álló szervezetek (például Megafon) az EP és önkormányzati választásokra az interneten. Eszerint januártól június 9-ig a kormányoldal 2,8 milliárd forintot költött el, az ellenzék 513 millió forintot, és a pénz nagy része a Metához tartozó Facebookra ment el.
Az utolsó hónapban május 11. és június 9. között 1 milliárd 920 milliót költöttek el a magyar szereplők a Metán, amivel elsők lettünk Európában, mert több mint nyolcszor több lakossal rendelkező Németországban csak 1 milliárd 760 millió forintot fordítottak hirdetésekre. Ha lakosságarányosan vagy felhasználóarányosan nézzük, akkor is elsők vagyunk: egy lakosra 200 forint hirdetés jutott, egy felhasználóra pedig 283 forint, amivel jócskán megelőzzük a második helyezett Belgiumot, ahol szintén egyszerre tartották az EP- és önkormányzati választást.
A főpolgármester-jelöletek közül a végül visszalépő fideszes jelölt, Szentkirályi Alexandra kampányára égették el a legtöbb pénzt a Metán, 112,5 milliót, Vitézy Dávidra 55,6 milliót fordítottak, a választást megnyerő Karácsony Gergely csak 21 millió forintot áldozott erre – írta a lap.