Január 15-én elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, esetenként négyvágányosra bővítését – célozza – jelentette be akkori közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
Az érintett területen a fákat – ahogy azt helyszíni fotóink is bizonyítják – már elkezdték kivágni.
A beruházás, amely tavaly november 24-én immár harmadik alkalommal is megkapta a környezetvédelmi engedélyt, nagy ellenállásba ütközik, többek között azért, mert a Kelenföld és Törökbálint között, 2025-2027 között megvalósuló projekt során a lakóházak közvetlen közelében is elhaladó vágányok számát kettőről négyre növelnék. A kapacitásbővítési tervek ellen a civilek és az újbudai önkormányzat is több alkalommal tiltakozott.
A projektet nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánították tavaly októberben.
A Déli Körvasút beruházás részeként Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul a vasúti pálya, új Duna-híd létesült, illetve Nádorkert, Közvágóhíd és Népliget elnevezéssel három új megálló is épül.
Az ÉKM január 15-ei közleménye szerint a kezdődő munkálatok részeként először zárt mobilkerítés épül, majd a MÁV Zrt. területén található – vasútbiztonsági szempontból egyébként is gyérítésre szoruló, zömében gyomfákból álló – növényzet kivágását kezdik meg.
A zárt mobilkerítés építése előreláthatólag február 7-ig tart, ezzel párhuzamosan zajlik majd – még kizárólag MÁV területen – a bozót- és cserjeírtás, illetve a gyomfák kivágása.