A fideszes médiavilágban igyekeznek influenszereket felépíteni, a 444.hu azt nézte meg, hogy ehhez hogyan és mennyi pénzzel járul hozzá a kormánypárti véleményvezéreket oktató Megafon Központ. A kormánypárt egyik Facebookon aktív szekértolója a 10 ezer lájkolós, úgynevezett A kopasz oszt oldal, amelynek posztjain egy fiatalember – bizonyos Filep Dávid – modellként pózol kopaszon az ellenzéket ekéző feliratok alatt.
Filep eddig pár ezer forintokért hirdette a posztjait, a múlt héten azonban korábbi posztjára, egy Jakab Péter Jobbik-elnököt ekéző videóra elköltöttek 1,6 millió forintot. A hirdetés a 444.hu újságíróját is elérte, a Facebook pedig azt írta, a „hirdető (A kopasz oszt) olyan embereket próbál elérni”, akiket érdekel Orbán Viktor, 18 és 55 közöttiek, és az elsődleges földrajzi helyük Magyarország. A poszton 15 ezer lájk van, vagyis egy lájk több mint 106 forintjukba került.
A hirdetést a Megafon Központ fizette. A Megafont a fideszes pénzből fenntartott Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója, Kovács István vezetésével állították fel tavaly, azóta nem csak A kopaszt oszt posztjait hirdetik nagyvonalúan, hanem Rákay Philip alkotásait is. Rákay mára az ország egyik legjobban kaszáló tanácsadója, több szálon köthető a Fideszhez, kormánypárti véleményét gyakran osztja meg Facebook-oldalán. A Facebook hirdetéstára szerint eddig három posztot hirdettek meg a Facebookon az oldal tavaly szeptemberi indulása óta, összesen közel 1 millió forintért. A három poszt együtt potenciálisan 0,5-1 millió embert ért el.
A lap hozzáteszi: a Megafon támogatja a pestisrácokos Bohár Dánielt is, bár ennek a Facebookon eddig nincs nyoma, őt Instagramon tolták meg. De a volt figyelős, a magát eddig csak pár száz forintokért hirdető – Karácsony Gergelyt felelőtlen kirándulgatással vádoló – Deák Dánielt támogatják, akinek egy posztjára eddig 60-70 ezer forint ment el, de a kampány még tart.