Valószínűleg nincs olyan kisgyerekes család ma Magyarországon, aki ne ismerné a HiPP bébiételeket. Sőt: elképzelhető, hogy azok a szülők, akik ma kanálrepülővel gyerekük szájába repítik a vacsorát, egykor maguk is HiPP bébiételt vacsoráztak. Az első HiPP bébiétel egy férj törődő gesztusából született, mára pedig a cégcsoport a világ legnagyobb bionyersanyag feldolgozójaként az egész világot eléri termékeivel. A cégcsoportnak körülbelül 8000 biogazdálkodó szállít be fenntartható termelésből származó alapanyagokat. Ennek a zöld történetnek, az ember és a környezet közötti egyensúly megteremtésének csaknem 30 éve Magyarország is a része.
1899-ben Josef Hipp segíteni akart újszülött ikreiket szoptató feleségének, így kétszersült-lisztből és tejből egy olyan pépet készített, amely megfelelt a csecsemők táplálási igényeinek. Fiuk, Georg Hipp 1932-ben már kifejezetten bébiételekre szakosodott vállalkozást alapított a németországi Pfaffenhofenben, 1956-ban pedig a svájci Dr. Hans Müller segítségével az ekkor már jelentősen nagyobb, szélesebb termékkínálattal rendelkező cég olyan zöld fordulatot tett, amely több mint 60 éve alapjaiban határozza meg a HiPPcégcsoport hitvallását, törekvéseit. Georg Hipp biotermesztésbe fogott, családi vállalkozását pedig a svájci bio-mezőgazdaság atyjával ökológiai szempontok szerint alapította át.
Hipp professzor jelenleg is ügyvezető tulajdonosként irányítja a vállalatot, és a termékekért „saját maga kezeskedik”. Ebben segítségére van fia, Stefan, aki maga is szenvedélyes biogazdálkodó, a fajtagazdagság fenntartásának és a földek megmentésének elkötelezett védelmezője.
A HIPP Magyarországon
A cég tulajdonosai a magyarországi rendszerváltás után úgy döntöttek, hogy a németországi és az ausztriai gyártó üzem mellett a közép- és kelet- európai piacok ellátására nálunk is létrehoznak egy feldolgozó üzemet. 1991-ben választásuk egy különleges területre esett:
Ez egy rendkívül fontos kritérium, a HiPP saját, az uniós biotermesztési előírásoknál is szigorúbb követelményei miatt. A nyersanyag beérkezésétől a késztermékig több száz szigorú analízis és ellenőrzés biztosítja a termékek állandó minőségét és maximális megbízhatóságát.
Ilyen szigorú beszerzési és előállítási kritériumok mellett felmerülhet, hogy az üzleti szempontokat nehézkes lehet érvényesíteni, erre azonban a a cég számai egyértelműen rácáfolnak: a 90 millió darabos kapacitású hanságligeti üzem termékei 38 országba jutnak el.
A HiPP számára a fenntarthatóság a munkaszervezésben és a csomagolásban is elsődleges fontosságú. A környezet érdekeit is szem előtt tartó működéshez egy olyan rendszert kellett felépíteni, aminek minden mozgató rugója a fenntarthatóságot szolgálja. A cég központja a megalapítás óta is Pfaffenhofenben van: az épület bio téglából, fából és más természetes anyagokból készült. Magyarországi értékesítési irodájuk pedig egy budai családi ház, amelynél ugyanezen alapelvek érvényesülnek.
2011 óta a HiPP Kft. által használt villamos energia 100 százaléka megújuló forrásból származik, ez korábban vízi erőművekből származott, az idei évtől viszont az üzemtől 25 km-re levő mosonmagyaróvári szélerőműből kapják a zöld áramot. A HiPP komolyan veszi a szemléletformálást is, partnereiktől elvárják, hogy ugyanolyan társadalmi és ökológiai követelményeket állítsanak fel saját maguk számára, mint azt HiPP teszi feléjük. Ezen felül a beszállítók vállalják, hogy betartják az összes, a HiPP által megfogalmazott környezetvédelmi és társadalmi normát.
A Hipp a hulladékok 90 százalékát újrahasznosíttatja: a papírból kartonpapír, a fóliából újra fólia, az üvegből újra üveg termék, a szennyvíziszapból pedig komposztálás után virágföld lesz, így ezek kikerülnek a hulladék körből. Odafigyelnek vízfogyasztásukra, így óvva a Föld legértékesebb kincsét. Mindig hosszú távú együttműködésekre törekedtek, évtizedek óta fennálló partnerkapcsolatban vannak az UniCredittel és annak jogelődjével is. Gyakorlatilag több mint 25 éve az UniCredit a “házi bankjuk”.
Claus Hipp több interjúban is elmondta: azért szerepel családja neve a termékek üvegein, mert felelősséget vállalnak a termékek minőségéért és tisztaságukért. A saját maga és cége elé állított mérce magasabb, mint amit a hivatalok vagy az unió megkíván, ezzel a kérlelhetetlen maximalizmussal lett a fenntartható gazdálkodás ikonikus alakja, aki gondolatait, élettapasztalatait több könyvben is megosztotta. Claus Hipp szerint a mostani, fiatal generációnak történelmi távlatokban a legrosszabb esélyei vannak egy biztonságos jövőre. Egy új, generációk közötti paktum létrehozását szorgalmazza és óvva int a vak egoizmustól és a tiszta profitgondolkodástól. Cége példájával azt bizonyítja, hogy ezek nem romantikus ideák, hanem működő piaci megoldások, amelyek a gazdasági siker oltárán nem áldozzák a fel a jövőt hanem minden nap tesznek érte.