Április 6-ától, hétfőtől újra a tanszüneti menetrend szerint indulnak a közösségi közlekedési járatok Budapesten, közölte a BKK. A közlemény szerint az április 1-jén életbe léptetett, alapvetően a szombati járatsűrűségre építő menetrenddel a vállalat célja az volt, hogy a nemzetközi gyakorlatban használatos, 30 százalékos telítettségi mutatót alkalmazzák a járműveken. Figyelembe véve azonban Karácsony Gergely főpolgármester kérését, továbbá azt is, hogy a legtöbb vonalon tapasztalt, átlagosan 20-30 százalékos telítettség is „zsúfoltságérzetet keltett az utazóközönségben”, a BKK a tanszüneti menetrend visszaállítása mellett döntött, írták. (Egyes járatokon egyébként a BKK is 50 százalékos kihasználtságot tapasztalt.)
A szükséges járművezetői beosztások elkészítésének időigényessége miatt pénteken még nem tudják életbe léptetni a változtatást, azonban számos vonalon további sűrítéseket alkalmaznak. A reggeli órákban sűrűbben jár majd a 3-as, a 4-es és a 6-os villamos, az M3-as metrópótló busz, a 23-as buszcsalád járatai, az 5-ös, a 9-es, a 31-es, a 45-ös, a 66-os, a 85-ös, a 99-es, a 133E, a 159-es, a 196-os busz.
A tanítási szünetben érvényes menetrend mindössze 10 százalékkal marad el a máskor megszokott kapacitástól, és a hajnali, kora reggeli, reggeli időszakban, valamint a délutáni csúcsidőben is a mainál lényegesen sűrűbb járatindulást jelent. Az új, szombati menetrenden alapuló közlekedési rend bevezetése óta eltelt két napban a BKK a legtöbb kritikát a reggeli járatindulások ritkasága miatt kapta.
Bírálta a szombati menetrend alkalmazását a kormánypárti politikusok közül Fürjes Balázs és Vitézy Dávid is, és a főpolgármester is további járatsűrítést sürgetett szerdán.
Vitézy, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a dolgozók igényeit kiszolgáló új rendkívüli tömegközlekedési menetrend bevezetését javasolta, ennek lényege, hogy a menetrendnek az egészségügyben, kiskereskedelemben, ipari üzemekben, logisztikában, rendfenntartásban, házhozszállításban, közszolgáltatások működésében dolgozók igényeihez kell igazodnia. Ő is azt javasolta, hogy az új menetrendet az elmúlt két napban kritikus hajnali műszakváltások és a reggeli csúcsidőszak idején a munkanapi tanszüneti járatsűrűség szerint készítsék el, sűrítve minden fontos járatot és újra beindítva a csak munkanapi járatokat. Így többek között az Újhegyi lakótelepet kiszolgáló 85E, a nagytétényi 101B, a Bajcsy-kórházat Rákosmentével összekötő 195-ös, a pestimrei 282E és 284E, a kőbányai gyárakat kiszolgáló 217E járatot.
Javaslata szerint minden járműtípusra irányadó maximális utasszámokat kell közzétenni, és minden második ülés szabadon hagyásával kell számolni, és ennek érdekében az utasok figyelmét felhívó jelzések kihelyezése is indokolt.
Kiemelt kép: Vitézy Dávid Facebook-oldala