Belföld

BKK: Nem hibázott az ellenőr, amiért le kellett szállnia a kislánynak a HÉV-ről

Március elején történt, hogy egy 13 éves kislánynak le kellett szállnia a HÉV-ről, mert elmondása szerint nem tudott jegyet venni az egyik megállóban lévő automatából, mivel az nem működött. Az eset sokakban felháborodást keltett, és az ellenőrt kárhoztatták, amiért leszállította a gyereket.

A BKK vizsgálatot indított az ügyben, amely most lezárult, és az erről tájékoztató levelet a kislány édesanyja továbbította nekünk is.

A vizsgálat azt állapította meg, hogy az ellenőr nem hibázott.

A HÉV-ellenőr a meghallgatásán máshogy mesélte a történetet, mint a kislány. Addig egyezik a két történet, hogy a lány azt mondta az ellenőrnek Budakalász megálló környékén, hogy azért nincs a Budapest határain kívülre is érvénye kiegészítő jegye, mert nem működött a jegy- és bérletautomata a Margit hídnál, és úgy tudta, hogy a HÉV-en is meg lehet venni a jegyet.

Az ellenőr elmondása szerint a kislány Budapest belterületére érvényes jegyet, vagy bérletet sem mutatott neki, ezért az ellenőr azt mondta, hogy ebben az esetben pótdíjat kell fizetnie a lánynak, de hagyta tovább keresni a jegyét. Az ellenőr történetének az a vége, hogy a kislány megkérdezte, leszállhat-e, amire ő azt mondta, hogy igen, ez is egy lehetőség.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

A lány története szerint viszont volt bérlete a lánynak – arról nincs szó, hogy ezt meg is mutatta-e –, de a rossz automatás történet ellenére felszólította őt az ellenőr, hogy szálljon le a HÉV-ről. Az eset ráadásul este történt, és a kislánynak a telefonja is le volt merülve, így a szüleit sem tudta értesíteni.

A HÉV-jegyellenőr elmondása szerint igyekezett megértően viselkedni az ön lányával, hiszen egy gyermekről van szó

– áll a BKK levelében, amely végül arra a konklúzióra jut, hogy „a két fél nem ugyanúgy emlékszik a történtekre, és bejelentéséhez sem mellékelte az érvényes bérlet másolatát, ezért a BKK Zrt. egyik fél szavát sem vonhatja kétségbe”.

Az anya elmondta nekünk, hogy nem tudták, hogy csatolni kell a bérlet másolatát a bejelentéshez, de ezt azóta pótolták is. Viszont szerinte nem igaz, amit az ellenőr mond, mert a lánya kifejezetten azt kérte, hogy maradhasson a HÉV-en, mert siet. Az anya szerint általános gyakorlat, hogy ilyen esetekben leszállítják az embereket a járművekről.

A tapasztalatok szerint az érintett jegyellenőrre nem jellemző a leírt viselkedés, ebben az esetben is igyekezett toleráns lenni, és időt hagyni a kislánynak arra, hátha mégis talál magánál egy használható jegyet. Az említett HÉV-jegyellenőr a munkáját mindig lelkiismeretesen végzi, és ezúttal is a szabályoknak megfelelően járt el

– állítja ezzel szemben a BKK. A cég egyébiránt már korábbi válaszában is jelezte, hogy nem stimmel szerintük minden a lány sztorijában.

A BKK ellenőrizte, hogy a kérdéses időpontban valóban volt-e valami hiba az automatákkal, és arra jutottak, hogy „a Margit hídnál lévő négy automata között valóban volt olyan, amelyeknek a rendszere azt jelezte, hogy manipulálták, azonban ez csak néhány percig tartott, így nem sokkal a manipuláció után készpénzt és bankkártyát is elfogadott. Emellett azonban volt olyan készülék is, amely folyamatosan működőképes volt, egészen az éjszakai zárásig”.

Tehát lényegében azt állítja a BKK, hogy a kislány nem mondott igazat.

Ezt azonban nem írták le konkrétan, hanem úgy fogalmaztak, hogy „a körülmények vizsgálata alapján úgy tűnik, hogy a gyermek és az ellenőr között félreértés történhetett. A BKK Zrt. természetesen megérti a szülők aggodalmát, ezért felhívta a jegyellenőrök figyelmét arra, hogy a gyermekeket érintő esetekben még körültekintőbben intézkedjenek”.

A BKK végezetül sajnálatát fejezte ki az eset miatt:

bízunk benne, hogy a jövőben nem lesz hasonlókban része sem önnek, sem gyermeküknek. Amennyiben úgy érzi, hogy a történtekkel kapcsolatban további egyeztetés szükséges, egy személyes találkozót javaslunk a BKK Zrt. vezető munkatársaival.

Kiemelt kép: MTI / Máthé Zoltán

Ajánlott videó

Olvasói sztorik